چمران: برخی موافق علنی کردن فهرست ساختمان‌های پرخطر نبودند/ جای گندم، توتون و تنباکو کاشته می شود



  چمران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
چمران گفت: برخی از مراجع موافق اعلام ساختمان‌های ناایمن نبودند اما از نظر بنده مردم باید بدانند که این ساختمان‌ها کدام هستند و بر همین اساس باید ساختمان‌های نا ایمن را بررسی کرد.

 به گزارش مهر، مهدی چمران، در حاشیه شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر و در جمع خبرنگاران در واکنش به لیست ساختمان‌های ناایمن و واکنش شهردار تهران نسبت به آن، افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با توجه به تخصص خود نظراتی را در رابطه با این ساختمان‌ها اعلام کرده است.

 

وی گفت: در جلسه امروز با شهردار تهران موضوع تعیین و تکلیف ساختمان‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک را اعلام خواهم کرد.

 

چمران ادامه داد: برخی از مراجع موافق اعلام ساختمان‌های ناایمن نبودند اما از نظر بنده مردم باید بدانند که این ساختمان‌ها کدام هستند و بر همین اساس باید ساختمان‌های نا ایمن را بررسی کرد.

 

وی تصریح کرد: خواسته من از شهرداری تهران این است که وضعیت دفاتر خدمات الکترونیک را مشخص کند و توجه ویژه ای به سازه‌ها و پایه ساختمان‌ها داشته باشد.

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین کمیته تخصصی در رابطه با ساختمان‌های نا ایمن باید تشکیل شود.

 

وی افزود: باید تصمیم جدی گرفته شود و به این تعداد ساختمان‌هایی که گفته شده نا ایمن است رسیدگی شود البته این ساختمان‌ها در دستور بررسی است و ایجاب می‌کند جدی تر

 

چمران با اشاره به حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: سازمان نظام مهندسی در دوران گذشته کارهای درستی انجام نداده است و مایه تأسف است که آقای شکیب هنوز به صورت کامل انتخاب نشدند و سرپرست است.

 

چمران: جای تاسف دارد سرمایه خارجی جذب دخانیات شده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ابتلای جوانان به دخانیات که سرمنشا ابتلا به سایر موارد نامناسب است، موفق نبوده‌ایم، گفت: متاسفانه سهم بسیاری از سرمایه های خارجی نیز جذب دخانیات می شود.

 

مهدی چمران با اشاره به حضور سرپرست جدید سازمان نظام مهندسی در صحن شورا گفت: امیدواریم آقای شکیب به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی سریع‌تر کار خود را آغاز کند، این نیرو از ذخیره‌های ما هستند و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی بهترین استفاده را از این فرصت داشته باشد و نظر نهایی خود را اعلام کند تا سازمان نظام مهندسی از وضعیت نابسامان کنونی خارج شود و به مسیر درستی هدایت شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات اظهار داشت: تلاشی که برای کاستن تمایل جوانان به دخانیات انجام شده موثر نبوده و هرچند این تلاش قابل تحسین است، اما درآمد و ثروت نهفته پشت دخانیات اجازه نمی دهد این مسیر به درستی پیش برود. زمین های زیر کشت دخانیات افزایش پیدا کرده و جای گندم، توتون و تنباکو کاشته می شود.

 

وی تاکید کرد: جای تأسف دارد که بخش عمده ای از سرمایه های خارجی در زمینه دخانیات است. برای جلوگیری از ابتلای جوانان به دخانیات که سرمنشا ابتلا به سایر موارد نامناسب است موفق نبوده ایم و در دنیا نیز به این شکل است. امیدوارم خود جوانان به مضرات آن پی ببرند و از مسیری که سن ابتلای به دخانیات کاسته می شود، خارج شویم.

 

چمران با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: امیدواریم دختران این سرزمین مسیر تقوا و بزرگواری، صداقت و پاکی را دنبال کنند و نمونه های خوبی در جهان امروز برای ما باشند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------