شرایط مهران عادی است/ اعزام ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل بین شهری به مرزها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مرزها به داخل کشور به پایانه‌های مرزی اعزام شده‌اند، گفت: بیشتر اتوبوس‌ها به سمت مرز مهران رفته‌اند. 

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه در ۳۶ ساعت گذشته در مرز مهران با تراکم زائران برای ورود به کشور مواجه بوده‌ایم و در برخی ساعات زائران منتظر اتوبوس‌ها بوده‌اند، ‌اظهارکرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در فاصله ۴۰۰ کیلومتری مهران بوده و در حال حرکت به سمت این مرزها هستند. هیچگاه اعزام اتوبوس به مرزها مخصوصا مرز مهران قطع نشده است. حدود ۸۰ درصد از ناوگان حمل و نقل بین شهری به مرزهای سه گانه اعزام شده است.

 

وی بیان کرد: از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز وضعیت مهران به شرایط عادی بازگشته‌ است. شب گذشته همه دستگاه‌های ستاد اربعین برای اسکان موقت زائران تلاش کردند. تلاش ما این بود که فشار کمتری به زائران وارد شود و در حال حاضر نیز شرایط عادی است و تردد به صورت روان انجام ‌می‌شود. هر چند که ما از قبل اعلام کرده بودیم زائران از مرزهای جنوبی به کشور وارد شوند، اما آن‌ها ترجیح دادند از مهران تردد کنند. در حال حاضر در هر ساعت ۱۰ هزار نفر وارد مرز مهران می‌شوند و طبیعی است که روند انتقال آن‌ها به کشور کار ساده‌ای نیست.

 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ستاد اربعین در ایلام به ریاست استاندار به صورت شبانه‌روزی در حاصل رصد مرز مهران است، تصریح کرد: در حال حاضر اتوبوس به اندازه کافی در مرز مهران وجود دارد و خدمات اسکان و تغذیه و درمان نیز به زائران ارائه می‌شود. پیش‌بینی من این است که دیگر مشکلی در مهران نداشته باشیم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------