آیا شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی می‌شود؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روال مجلس برای بررسی طرح‌های عادی گفت که در صورت درخواست نمایندگان و تصویب مجلس برای بررسی اولویت‌دار «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» این احتمال وجود دارد که تا پیش از پایان مهلت اجرای قانون تکلیف شهردار تهران مشخص شود. 

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به مخالفت مجلس با فوریت طرح «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» در حال حاضر این طرح به صورت عادی در مجلس در حال بررسی است و در هفته جاری نیز در دستور کار کمیسیون‌های اجتماعی و شوراها قرار گرفته که روال عادی خود را طی می کند.

 

وی افزود: در صورتی که این طرح در کمیسیون‌ها بررسی و تصویب شود در نوبت بررسی در صحن علنی قرار می‌گیرد که البته طرح‌های یک فوریتی، دو فوریتی و برگشتی‌های شورای نگهبان و همچنین طرح‌های و لوایح نیمه کاره نسبت به این طرح اولویت خواهند داشت.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در صورتی که ۵۰ نماینده درخواست بررسی با اولویت این طرح را مطرح کنند و نمایندگان در صحن مجلس با این درخواست موافقت کنند، در این صورت امکان بررسی این طرح با اولویت وجود خواهد داشت و در این شرایط طرح می‌تواند خارج از نوبت مطرح شود.

 

یوسف‌نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه مهلت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان دو ماه پس از ابلاغ قانون که ۲۴ شهریور بوده به اتمام می‌رسد تکلیف شهردار تهران هم باید تا ۲۴ آبان ماه مشخص شود و تنها در صورتی که طرح «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد، تصویب شود و مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که تا مهلت مذکور این روال طی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------