احتمال از سرگیری لغو ویزا برای ورود عراقی‌ها به ایران از هفته آینده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره اعلام کرد که انتظار می رود از هفته آینده با از سرگیری ورود بدون ویزای عراقی ها به مناطق آزاد ایران(خرمشهر-آبادان) موافقت رسمی شود. 

به گزارش ایسنا، محمد اسماعیلی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در گفت و گو با پایگاه خبری المربد اعلام کرد: انتظار می رود که در هفته آینده با از سرگیری ورود گردشگران عراقی به مناطق آزاد آبادان و خرمشهر بدون ویزا موافقت شود.

 

وی افزود: تلاش های فراوانی در این راستا شده است و انتظار می رود بعد از پایان ماه صفر موافقت رسمی اعلام شود.

 

براساس این گزارش، پیش از این قصی الشاوی ، مدیر گذرگاه مرزی شلمچه در بصره اعلام کرده بود که ورود بدون ویزا عراقی ها به آبادان و خرمشهر از ششم ماه گذشته تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

 

وی ادامه داد: این تصمیم با توافق دو طرف(ایران-عراق) و هزمان با انجام مراسم اربعین حسینی اتخاذ شد.

 

به گزارش ایسنا، آذر ماه 96 دستور لغو ویزا در منطقه آزاد اروند به اجرا گذاشته شد، قانونی که سال‌ها است در دیگر مناطق آزاد کشور اجرا می‌شود، اما کمتر کسی از آن اطلاع دارد و تا به حال آنچنان که باید از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده شود، نشده است.

 

ایرج مسجدی ، سفیر ایران در عراق پیش از ایناعلام کرده بود:پس از لغو ویزا بین سه تا پنج هزار عراقی روزانه وارد اروند می‌شوند.

 

سیدمرتضی نعمت زاده ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند اعلام کرده بود:خرید از اصلی‌ترین انگیزه سفر گردشگران عراقی به اروند است، چرا که برخی از آن‌ها حتی نان خود را از این منطقه می‌خرند، همه این‌ها قطعا به خاطر تفاوت قیمتی است، اما در کل این شرایط به لحاظ اقتصادی اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد اروند خواهد داشت.از زمان اجرای طرح لغو روادید در اروند، مراجعه بیماران از عراق نیز بیشتر شده است. خدمات پزشکی در این منطقه در دو سطح عمومی و تخصصی ارائه می‌شود که از نظر هزینه برای عراقی‌ها مقرون‌ به صرفه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------