نماینده تهران: برگشت لایحه امنیت زنان از قم به قوه قضاییه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نماینده تهران
عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که گفته می‌شد لایحه امنیت زنان و دختران به قم فرستاده شده است آیا از این شهر برگشته است،‌بیان کرد: بله، در قوه قضائیه است و مراحل آخر آن در حال انجام است. 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از انجام مراحل آخر لایحه امنیت زنان در برابر خشونت خبر داد.

 

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بخشنامه منتشر شده از سوی هیأت کوهنوردی استان خراسان رضوی مبنی بر این‌که اجازه همسران برای کوهنوردی زنان متأهل الزامی است، گفت: همانطور که مسئولان این استان و هیأت ورزش اعلام کردند در این کار یک نوع کج سلیقگی صورت گرفته بود.

 

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر نهادها با یکدیگر مشکلی هم دارند نباید گونه‌ای رفتار کنند که چنین بازتابی داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که چنین بخشنامه‌هایی غیرقانونی است زیرا در اساسنامه‌های هیأت‌های ورزشی چنین چیزی وجود ندارد، عنوان کرد: این کار بدعت جدیدی بود که خودشان هم زود متوجه اشتباه‌شان شدند و سریع از روی خروجی سایت‌شان برداشتند و اداره ورزش استان خراسان رضوی هم در این مورد توضیح لازم را داد.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که چنین کج سلیقگی‌هایی ممکن است چه بازتابی را به وجود بیاورد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که وجود چنین رفتارهایی چه تاثیری می‌تواند روی جامعه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند داشته باشد، گفت: وجود چنین حرکت‌هایی باعث تنش‌زایی و حساسیت می‌شود.

 

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس سعی می‌کنند بر اساس سیاست‌ها و عرف اجتماعی و شرع، فضا را برای حضور زنان مهیا کنند، وجود چنین بخشنامه‌هایی علاوه بر این‌که در داخل باعث ایجاد بازتاب می‌شود در خارج از کشور هم باعث برداشت‌های سیاسی می‌شود.

 

وی درباره لایحه امنیت زنان در برابر خشونت گفت: پیگیر این لایحه هستیم در حال حاضر این لایحه در قوه قضائیه به سر می‌برد و ما تلاش داریم که زودتر به صحن بیاید.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص این‌که گفته می‌شد لایحه امنیت زنان و دختران به قم فرستاده شده است آیا از این شهر برگشته است،‌بیان کرد: بله، در قوه قضائیه است و مراحل آخر آن در حال انجام است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------