وزیر آموزش و پرورش: نظام رقابتی در مدارس وجود ندارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده برای ارتقای کیفیت در نظام آمورش و پرورش این است که یک نظام رقابتی در مدارس نداریم. 

به گزارش ایلنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد با حضور سید محمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش و نیره پیروزبخت؛ رئیس سازمان ملی استاندارد صبح امروز در سازمان ملی استاندارد شد.

 

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  در این نشست گفت: وقتی روی یک کالا یا خدمت تایید استاندارد را می بینیم به این معناست که آن کالا یا خدمت از اجزای بایسته برخوردار است و اطمینان را برای استفاده کنندگان ایجاد می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این میان اما یکی از مهم ترین خدماتی که به شهروندان ارایه می شود آموزش و پرورش است. شاید پیش از این کمتر به بحث کیفیت و به ویژه استاندارد در تعلیم و تربیت توجه می شد، اما به تدریج بحث تعلیم و تربیت و جنبه کمی آن مورد توجه قرار گرفت و این جنبه کمی آموزش و پرورش در سال‌های آتی رو به بهبود رفته و امروز از حیث کمیت یکی از نظام‌های آموزش و پرورش موفق دنیا و منطقه هستیم.

 

بطحایی افزود: امروز در خصوص آمار پوشش دانش آموزان شاخص خوبی داریم. ما حتی توانستیم در سطح کشور مدارسی با یک معلم و مدیر داشته باشیم. مردم ما حقشان این است که آموزش با کیفیتی به فرزندانشان داده شود.

 

او بیان کرد: این فضا، فضای رقابتی را ایجاد می کند تا براساس مدل‌های سازمان استاندارد کار را پیش ببریم و کسب گواهینامه‌های بالاتر منتج به برنامه‌های تشویقی می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچند تا قبل از برقراری تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد خالصانه همکاری ارزشمندی داشتند، اما از امروز به بعد با انعقاد تفاهم نامه از دانش، تجربه و دستاوردها بهره می‌گیریم و امیدواریم با همکاری این گروه کیفیت بخشی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و مدارس با توجه به الگوی استانداردسازی گواهینامه لازم را کسب کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک سوم از مدارس ما تحت پوشش برنامه متعادل سازی هستند و بنا داریم برای سال آینده ۴۵ هزار مدرسه را تحت پوشش تعالی سازی مدارس قرار بدهیم و ما به تدریج مدارسی را ایجاد خواهیم کرد که به درجه و کیفیتی که انتظار داریم خودشان را برسانند.

 

وی عنوان کرد: نتیجه این کیفیت باید به طور مستمر در معرض دید مخاطبان و مشتریان قرار بگیرد. یکی از حلقه‌های مفقوده برای ارتقای کیفیت در نظام آمورش و پرورش این است که یک نظام رقابتی در مدارس نداریم. تا زمانی که رقابت سالم و موثر در واحد های آموزشی ایجاد نشود، هر قدر تلاش کنیم محتوا را بالا ببریم فایده نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------