وقتی یک مگس مدیترانه ای یک میلیون میوه را آلوده می کند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نباتات
مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان گفت: یک مگس مدیترانه ای می تواند یک میلیون و ۲۵۰ هزار میوه را آلوده می کند و به تمام میوه‌های یک استان مانند زردآلو، گیلاس در اول فصل تا بِه و گلابی در آخر فصل ضربه می زند. 

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، حسنعلی رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اصفهان اظهار داشت: آتشک درختان میوه دانه دار و مگس میوه مدیترانه ای نیز وارد کشور شده است و در هشت شهرستان اصفهان نیز مشاهده شد.

 

وی با بیان اینکه این بیماری در شهرستانهای کاشان، اصفهان و خمینی شهر جدی تر بوده است، ابراز داشت: یک مگس مدیترانه ای می تواند یک میلیون و ۲۵۰ هزار میوه را آلوده می کند،  این مگس در تمام مناطق از سرد تا گرم فعالیت دارد و به تمام میوه‌های یک استان مانند زردآلو، گیلاس در اول فصل تا بِه و گلابی در آخر فصل ضربه می زند.

 

 مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت:  این آفت گیاهی با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان کنترل شد اما برخی استان‌ها از این آفت آسیب جدی دیدند.

 

وی اضافه کرد: بیماری آتشک نیز در ۱۲ هزار هکتار در باغات اصفهان  و در شهرستانهای اصفهان، کاشان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، شاهین شهر و بخشی از شهرضا در حال ردیابی است.

 

رحیمی با تاکید بر اینکه آتشک در درختان دانه دار مانند سیب، گلابی و به خسارت شدید وارد می کند و درخت کامل از میان می رود، گفت: عامل آتشک نوعی باکتری است که از گلها به درختان سرایت می‌کند.

 

وی ادامه داد: این بیماری که به وسیله حشرات گرده افشان مانند زنبور عسل پخش می شود در چند سال اخیر به دلیل افزایش بارندگی های بهاره طغیان کرده است اما بیماری قابل کنترلی است.

 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان با توضیح این مطلب که تاکنون یک میلیارد تومان برای کنترل و جلوگیری از انتشار  این بیماری هزینه شده است، ابراز داشت: بیماری از راه نهال‌های آلوده نیز سرایت می‌کند که باید این نهال‌ها برای دفع بیماری سوزانده شود.

 

وی با اشاره به اینکه واحد کنترل بیولوژیک آفات در محصولات گلخانه‌ای مانند گوجه فرهنگی و انار وارد عمل شد که بدون استفاده از سوم شیمیایی این عملیات انجام می شود، ابراز داشت: ساماندهی فروشندگان سموم را در برنامه قرار دادیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------