کاهش 10 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
.مدیرکل پایش سازمان هواشناسی گفت: امروز دمای استان های ساحلی خزر،اردبیل و شمال شرق 6 تا 10 درجه کاهش دما خواهند داشت. 

مسعود حقیقت روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد امروز در غرب خلیج فارس، استان های واقع در جنوب غرب، غرب، مرکز، سواحل خزر، بخش هایی از جنوب، شمال غرب، استان های واقع در دامنه های البرز به ویژه تهران ، البرز، قزوین، زنجان، سمنان ، قم و شمال شرق کشور بارش باران همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

 

وی اظهار داشت: در مناطق سردسیر شمال غرب ، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس و ارتفاعات شمال شرق شاهد بارش برف خواهیم بود و از فردا از میزان بارش ها در شمال غرب و شرق کشور کاسته می شود و بارش ها بیشتر به نواحی غرب، مرکزی ،خلیج فارس، استان های غربی، جنوب غرب، مرکز، جنوب، سواحل خزر، استان های دامنه های البرز و خراسان شمالی معطوف خواهد شد.

 

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی ادامه داد: پس فردا عمده فعالیت این سامانه بیشتر در شمال شرق ، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور خواهد بود و در نواحی مرکزی، غربی و دامنه های البرز بارش پراکنده رخ می دهد و به تدریج در این نواحی باران قطع می شود و از شدت سامانه کاسته می شود.

 

حقیقت گفت: بارش امروز بیشتر در استان های گیلان، مازندران، خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، لرستان ، همدان ، مرکزی ، کردستان و فردا در خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، لرستان ، همدان ، مرکزی و کردستان شدت خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی در معابر این استان ها وجود دارد.

 

*** میزان و شدت بارش ها در استان تهران و کشور

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی دیروز بعدازظهر تا نیمه شب گذشته تهران 6 میلیمتر، آبعلی 13، چیتگر 6، شیمرانات 4 دهم ، فیروزکوه 6.3 و فرودگاه امام 6 دهم میلیمتر بارش داشته است.

وی گفت:طی این مدت بیشترین بارش ها در اهواز، بوشهر، امیدیه، صفی آباد دزفول، مسجد سلیمان، کوهرنگ ، رزن، بندر ماهشهر، شول آباد و بهبهان بوده است.

 

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در تهران شاهد بارش باران خواهیم بود، فردا پایتخت نشینان روز سردی را تجربه خواهند کرد و بیشینه دما به 12 درجه خواهد رسید، بیشینه دمای دیروز تهران به 16 درجه رسیده بود و امروز به حدود 14 درجه می رسد، کمینه امروز صبح نیز 7 درجه سانتی گراد بود.

 

حقیقت گفت: راسک ، ایرانشهر و میناب با 31 درجه و اشنویه در استان آذربایجان غربی، خلخال، اسد آباد در همدان و فیروزکوه با منفی 1 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------