طرح ترافیک گسترش می‌یابد/براساس قانون تا 59 ساعت می‌توان از تجربه بازنشستگان استفاده کرد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رئیس شورای شهر تهران درباره مشاور شدن بعضی از بازنشستگان دستگاه‌های دولتی گفت: قانون اجازه می‌دهد تا 59 ساعت از تجربه بازنشستگان استفاده شود. 

به گزارش  ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه صد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه شورا مراسم تحلیف شهردار جدید برگزار شد و سردار یزدی نیز به سخنرانی پرداخت. طولانی شدن این امور باعث شد از کار شورا کمی عقب بیفتیم و به همین دلیل وقت جلسه را تمدید کردیم.

 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در جلسه امروز به اصلاحیه مربوط به عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تهران پرداختیم که کلیات آن به تصویب رسید و در خصوص پیشنهادات اعضا درباره جزئیات آن رای‌گیری شد در نهایت سه پیشنهاد باقی ماند که در جلسه بعدی آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

وی در خصوص تغییر نرخ‌ها در این اصلاحیه گفت: می‌توان گفت نرخ‌ها چندان افزایشی نداشت آخرین نرخ‌ها در سال 94 تعیین شده بود و تغییر نرخ به اندازه تورم امسال نبوده است. در گذشته جریمه 600 هزار تومان بود که به 680 هزار تومان رسید و این تغییر کمتر از تورم امسال است این اصلاحیه در سال 98 لازم الاجراست اما در سال 97 لازم‌الاجرا نیست. موضوع این اصلاحیه عمدتا مربوط به نرخ و برخی مسائل تشویقی دیگر است که از قطع درخت توسط شهروندان خودداری شود.

 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه سوم توسعه شهری گفت: این برنامه را آقایان میرزایی و افشانی به شورای شهر فرستادند. ایراداتی در آن وجود داشت و پیشنهاداتی مطرح شد. در مرحله بعد برنامه را برای بازآرایی به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران فرستادیم و تا جایی که خبر دارم بازآرایی انجام شده و اکنون در حال غلط‌گیری هستند.

 

وی افزود: ما پس از دریافت نسخه بازآرایی شده، نقاط تغییر داده شده را با برنامه تطبیق می‌دهیم و سپس برنامه را به کمیسیون برنامه و بودجه می‌فرستیم پس از آن برنامه به کمیسیون تلفیق می‌رود و بعد در صحن شورا مطرح می‌شود.

 

هاشمی تاکید کرد: یکی از دلایل اینکه ما هنوز برنامه سوم را دریافت نکرده‌ایم این بود که آقای حناچی هم آن را بررسی کنند و نظر خود را ارائه دهند. البته آقای حناچی قبلا هم در شهرداری بوده‌اند و در مورد برنامه سوم آگاهی دارند.

 

وی در خصوص حذف طرح زوج و فرد در سال آینده بیان کرد: در واقع قرار است طرح ترافیک گسترش یابد و هرکس که قصد ورود به محدوده اول و دوم طرح ترافیک را دارد، باید مبالغی را در سامانه تهران من واریز کند.

 

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از بازنشستگان به عنوان مشاور به فعالیت خود در شهرداری و دستگاه‌های دولتی ادامه می‌دهند، گفت: قانون بندی دارد که اجازه می‌دهد تا 59 ساعت از تجربه بازنشستگان استفاده شود اما اشخاص به عنوان عضو موظف نمی‌توانند ادامه فعالیت دهند.

 

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهارات محمدجواد حق‌شناس در جلسه امروز به تلاش عده‌ای برای برکناری پیروز حناچی اشاره داشت، گفت: من چنین حسی نگرفتم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------