کاشت چمن در تهران ممنوع شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کاشت چمن
کاشت چمن در تهران ممنوع شده است و به جای آن گونه‌های درختی سازگار با محیط که مقدار کمی آب نیاز دارند کاشته می‌شوند و این درختان سایه‌انداز هستند. 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده و به جای آن درختانی سازگار با محیط که مقدار کمی آب هم نیاز دارند کاشته می‌شود.

 

به گزارش فارس، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده است و به جای آن گونه‌های درختی سازگار با محیط که مقدار کمی آب نیاز دارند کاشته می‌شوند و این درختان سایه‌انداز هستند.

 

وی با بیان اینکه در تابستان چمن‌ها باید هر روز آبیاری شوند، گفت: ولی این گونه درختی در هفته 2 بار نیاز به آبیاری دارد و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، این درختان در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارند و در دو سال گذشته در تهران بسیار کاشته شده است.

 

مختاری با تأکید بر این موضوع که اگر پیمانکاری چمن بکارد توبیخ و در برخی موارد لغو قرارداد می‌شود، گفت: باید گیاهان با پوشش خاص و سازگار با اقلیم کاشته شوند.

 

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تأکید کرد: در سال جاری در تمام مناطق آبیاری از ساعت 18 تا 6 صبح است و دیگر در روز آبیاری صورت نمی‌گیرد چرا که به دلیل گرما آب تبخیر می‌شد و همین امر باعث شده که 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------