تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,برگه‌های امتحانی

 

در همین روزهای تعطیل آخر هفته، معاون وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیو از تصمیم جدیدشان برای حذف مافیا و استانداردسازی نمره‌های دانش‌آموزان پرده برداشت. عبدالرسول عمادی گفت که از دی ماه تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

این تصمیم که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای ‌سال ۹۸ گرفته شده، قرار است تأثیر مثبتی در سوابق آموزشی دانش‌آموزان و رتبه ‌کل کنکوری‌ها بگذارد و اگر رتبه را بهبود نبخشد، محاسبه نشود. پیش از این دروس امتحان نهایی مطابق با استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش مورد آزمون قرار می‌گرفت و حالا با طراحی و سپس نمره‌دهی الکترونیکی امکان لورفتن سوال‌ها هم منتفی می‌شود.

معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این‌که کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌نامه دیپلم است، توضیح داد: «سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی محسوب می‌شود و از همین رو برای ما اهمیت دوچندانی دارد.

 

نظام تعلیم و تربیت عمومی ۱۲‌سال و ماموریت آن تربیت شهروند مطلوب است. در حالی ‌که کنکور یک آزمون غربالگری است تا مشخص کند چه کسی باید بر روی صندلی کدام دانشگاه بنشیند. بنابراین آموزش‌وپرورش نمی‌تواند مأموریت خود را فدای آزمون یک روزه کنکور کند، اما سازمان سنجش و وزارت علوم باید در این رابطه تمهیدات تازه‌ای بیندیشند.»

 

آن‌طور که مشخص است، وزارت آموزش‌وپرورش مخالفت با کنکور را فقط در حرف‌ها و نظرها خلاصه نکرد و گام‌های عملی را برای حذف یا کم‌تاثیری آن در سرنوشت دانش‌آموزان برمی‌دارد.

 

شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------