محسن هاشمی: شهر هوشمند به شفاف‌سازی و ارتباط با مردم کمک می‌کند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محسن هاشمی
محسن هاشمی گفت: انتظار عمومی از شهر تهران این است که به وعده‌های اتنخابی خود عمل کند. 

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دومین همایش تهران هوشمند گفت: شفافیت یکی از انتظارات مردم از شورای شهر تهران است که برای این موضوع تیم فعلی شهرداری روی کار آمده است

 

وی با بیان اینکه برای شفاف‌سازی در کشور باید تلاش شود، گفت: جنبش دانشجویی کمک زیادی به تحقق این موضوع می‌تواند انجام دهد.

 

هاشمی افزود: هوشمندسازی یکی از اهرم‌ها برای مبارزه با فساد است و می‌تواند به کسب‌وکارها و اقتصاد نیز رونق دهد.

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: الکترونیکی شدن بعضی از خدمات شهرداری مثل ارائه طرح ترافیک توانسته تا حدودی به این هدف جامع عمل بپوشاند و از طرف دیگر توانسته درآمدزایی را نیز باعث شود.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزاران کیلومتر فیبر نوری در تهران کشیده شده است و ما باید علاوه بر ارائه خدمات از پروژه‌هایی مثل فیبر نوری درآمدزایی داشته باشیم.

 

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که در رابطه با کلانشهرها با مسئولان داشتیم کمیته‌ای تشکیل شد تا بر اساس مصوبات آن بتوان زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد تا همه شهرهای کشور از آن استفاده کنند.

 

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز حدود 150 تا 170 سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شده است و سامانه اتوماسیون شهردای هم‌اکنون بیش از 50 هزار کاربر دارد.

 

محسن هاشمی ادامه داد: عمده فعالیت شهرهای هوشمند می‌توانند ارتباط مسئولان و مردم را بیشتر کنند و امروز بسیاری از خدمات ارائه می‌شود

 

رئیس شورای شهر تهران افزود: محیط هوشمند، اقتصاد هوشمند و زندگی هوشمند از اهدافی است که باید به کمک بخش خصوصی شکل گیرد.

 

وی افزود: ما در بعضی خدمات الکترونیکی مثل جابجایی هوشمند از دنیا عقب هستیم و باید بتوانیم در این بخش نیز به نتایج خوبی برسیم.

 

به گفته محسن هاشمی تکنسین‌ها و افراد اهل فن از لغات تخصصی در جلسات استفاده می‌کنند که ما از بعضی از آنها اطلاع نداریم و خوب است لغت‌نامه‌ای مهیا شود و در اختیار مسئولان قرار گیرد تا بتوانند خود را با آخرین تکنولوژی‌های روز بروز کنند.

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: همراه سازی مردم به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی نیز یکی از مباحثی است که باید به آن پرداخته شود تا مردم تهران و دیگر کلانشهرهای کشور بتوانند از کارها و خدمات مسئولان مطلع شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------