تشکیل ستاد تدوین برنامه با مشارکت شهرداری و شورای شهر تهران



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شورای اسلامی شهر تهران
رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: ستاد تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران با مشارکت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، محسن هاشمی، در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت‌: امام حسن عسگری (ع) که به دلیل حبس شدن در یک منطقه نظامی به "عسگر" مترداف  لشگر مشهور است، هفت سال عهده دار امامت شیعه بود که در این دوره از سه طرف تحت فشار قرار داشت، حکومت وقت، غالیان شیعه و شیعیان تندرو ، روش اعتدالی و مبتنی بر تفکر و آگاهی بخشی امام را مورد حمله قرار می‌دادند.

 

وی افزود: در زندگی نامه امام حسن عسگری (ع) اگر توجه ویژه‌ ای داشته باشیم قطعا مشاهده خواهیم کرد که حکومت از ارتباط مردم با امام حسن عسگری (ع) نگران بود و این ارتباطات را محدود می‌کرد. غالیان با زیاده روی در مدح و دادن نسبت‌های الهی و فراتر از حد بشر به امامان شیعه موجب انحراف عقیدتی در جامعه می‌شدند و نیروهای تندروی شیعه با دست زدن به قیام مسلحانه و خشونت به مبارزه با حکومت می پرداختند. در حالی که روش امامان آگاهی بخشی و مبارزه نرم و فکری با ظلم بود نه دست زدن به خشونت.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: دستاوردهای امام حسن عسگری در طی هفت ساله امامت‌شان بسیار پر بار و درخشان بود به شکلی که جامعه شیعه را آماده دوران غیبت کرد و ایجاد سیستم ارتباطات امن و معتبر میان امام و شیعیان را که در دوران غیبت "صغری" و اولیه امام عصر (عج) مورد استفاده قرار گرفت ، تکمیل کرد.

 

هاشمی افزود: درس امام حسن عسگری برای شیعیان حفظ میانه روی و اعتدال در عقاید و باورها، حفظ آزادگی در برابر ظلم و حفظ صلح طلبی و فاصله گرفتن از رفتارهای خشونت آمیز در عمل بود که امیدواریم سر لوحه فعالیت‌های ما هم قرار گیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه‌ و با اشاره به  روز "پژوهش" گفت‌: یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه کم توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی است. حمایت عملی از پژوهشگران، کاربردی کردن پژوهش‌ها و توجه به نتایج پژوهش در تصمیم گیری سه نیاز جدی مدیریت شهری است که باید همزمان وجود داشته باشد.

 

وی ادامه‌ داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پژوهش باید در آن مورد توجه قرار گیرد، موضوع برنامه‌ریزی و تصمیم گیری های دراز مدت است که این روزها با ارسال نسخه دوم برنامه سوم توسعه شهر تهران کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران باید با رویکرد علمی و پژوهشی و نه به صورت سلیقه‌ای و سیاسی این برنامه را بررسی کنند و در سطح یک برنامه قابل اجرا و واقع گرایانه به تصویب برسانند.

 

هاشمی تصریح کرد: تأخیری در بررسی برنامه سوم به دلیل تغییرات مدیریت شهری پیش آمده است و باید جبران شود و جا دارد از تدوین برنامه دوم توسعه شهرداری تهران که با مدیریت دکتر واعظ مهدوی، یکی از علمی ترین برنامه‌های مدیریت شهری را تدوین کرده و وزارت کشور چارچوب و روش این برنامه را به عنوان الگوی برنامه‌ریزی  شهری به سراسر کشور ابلاغ کرده است، تقدیر کنیم و امیدواریم برنامه توسعه شهر تهران نیز با استفاده از نقاط قوت برنامه دوم گامی رو به جلو بردارد.  با توجه به این که شهردار تهران ویرایش دوم احکام برنامه که با استفاده از پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شده است را ارسال کرده، در انتظار هستیم که سایر اسناد برنامه که شامل چشم انداز، استراتژی ، اهداف، منابع و مصارف است به زودی در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد تا امکان بررسی برنامه ایجاد شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه‌  و با اشاره به این که امروز در ادبیات مدیریت استراتژیک با توجه به پویایی محیط و تغییرات بنیادین اعتبار برنامه‌ریزی دراز مدت با تردید مواجه شده است و بر استفاده  از برنامه‌های منعطف و قابل تطبیق با تغییرات شرایط و محیط سازمان تاکید می‌شود، گفت‌: جهت حفظ انسجام و هم افزایی سیاست‌ها بودجه‌های سالانه و سایر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران نیاز به برنامه راهبردی مدیریت شهری وجود دارد، اما باید مکانیزم ایجاد انعطاف ، تغییر و تطبیق نیز به شیوه ای کارآمد در برنامه سوم دیده شود.

 

وی ادامه‌ داد: جهت تصویب در بررسی و آماده سازی برنامه سوم و جبران تاخیراتی که به دلیل تغییرات مکرر در مدیریت شهری ایجاد شده است، ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران باید تشکیل شود و با فعالیت فشرده تا بهمن ماه برنامه سوم را نهایی و به صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------