کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۸



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه در سال ۹۸ خبر داد.

 به  گزارش ایلنا،علی اللهیار ترکمن (معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) درباره بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال آینده گفت: همیشه با توجه به بررسی‌هایی که در کمیسیون اقتصاد و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام می‌گیرد، علاوه بر منابعی که دولت در لایحه پیش بینی می‌کند، طبیعتا منابع دیگری هم مد نظر قرار می‌دهند تا اگر در بودجه‌ها کسری به وجود آمد، از آن منابع نیز استفاده شود.

 

وی ادامه داد: البته همه این‌ها باز به تشخیص مجلس بستگی دارد تا این منابع به لایحه بودجه اضافه شوند. در هر صورت ما امیدواریم که این اتفاق بیافتد تا ما هم بتوانیم در بعضی جاها که امکان دارد از همین منابع استفاده کنیم تا موارد اولویت دار را به یک جای مشخصی برسانیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش به افزایش کلی بودجه آموزش و پرورش گفت: به طور کلی بودجه آموزش و پروش بدون در نظر گرفتن بودجه نظام رتبه‌بندی ۲۵ درصد رشد داشته است، اما در بخش آموزش عالی این رشد بودجه تنها ۱۵.۵ است.

 

اللهیار ترکمن تصریح کرد: خوشبختانه تخصیص بودجه در آموزش و پرورش از صد در صد هم بالاتر می‌رود، چون کسری‌های بودجه در این وزارتخانه مورد تایید دولت است و از این رو همواره افزایش تخصیص داریم.

 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در سال گذشته علاوه بر آن ۱۰۰ درصد بودجه ای که به آموزش و پرورش تخصیص داده شد حدود ۹.۶ درصد نیز به جمع بودجه‌های ما اختصاص یافت. این ۹.۶ درصد بالاتر از اعتبارات مصوب بوده که امسال نیز همین حالت است یعنی پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر ۱۰۰ درصد بودجه تخصیص داده شده، ۱۰ درصد دیگر نیز به این میزان اضافه شود.

 

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که پس چرا همواره با کسری بودجه مواجه هستید و از طرفی۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه‌ای که سال آینده با آن مواجه می‌شوید را چطور تامین خواهید کرد؟ گفت: در سال ۹۷ حدود چهار هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم که سه هزار میلیار تومان آن از محل ماده ۲۸ قانون الحاق دو تامین خواهد شد. این مساله به دولت منتقل و مورد تایید آنها قرار گرفت که به زودی این سه هزار میلیارد را به ما ابلاغ خواهند کرد. در این میان ۱۰۰۰ میلیارد کسری بودجه نیز به سال آینده موکول می‌شود.

 

اللهیار ترکمن در پایان توضیح داد: همچنین برای سال ۹۸ حدود چهار هزار میلیارد تومان نیز کسری بودجه خواهیم داشت که به علاوه آن ۱۰۰۰ میلیارد در مجموع پنج هزار میلیارد تومان می‌شود. از این مبلغ چهار هزار میلیارد تومان آن در سال ۹۸ قابل پرداخت است. ناگفته نماند که باز هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بلااقدام می‌ماند که باید برای آن چاره اندیشید و یا از محلی آن را تامین کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------