شبکه ملی اطلاعات را وارد بازی‌های سیاسی نکنید/ افزایش کشف حملات سایبری در کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات گفت: در سال 97 قدرت کشف و ضبط حملات سایبری در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: با افزایش کشف و اعلام آمارها درباره حملات سایبری بعضی‌ها فکر می‌کنند که میزان حملات افزایش داشته است که این موضوع صحیح نیست و تنها کشف حملات سایبری افزایش داشته است و میزان حملات ثابت باقی مانده است.

 

وی افزود: حملات شناسایی شده به کشور از 35 میلیون در سال 96 به 121 میلیون حمله در 10 ماهه اول سال 97 رسیده است.

 

جهرمی ادامه داد: با بدافزارهای شناسایی شده از 4643 عدد در سال 96 به 44 هزار و 399 عدد رسیده است که این موضوع از رشد توان کشف و شناسایی بدافزارها در داخل کشور حکایت دارد.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تمرکز زدایی در تهران باید کاهش پیدا کند، گفت: این موضوع بسیار اهمیت دارد چون باید سرعت و کیفیت خدمات برای کاربران دیگر استان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و از سوی دیگر موضوع پدافندی در میان است.

 

وی با اشاره به رشد ارتباطات بین الملل اظهار کرد: استقبال از نسل چهارم تلفن همراه بسیار بالا بوده است و با ارتقای هسته شبکه ملی اطلاعات سرعت هسته IP کشور به 18.5 ترابیت در ثانیه خواهد رسید.

 

جهرمی ادامه د اد: در موضوع توسعه ارتباطات بین الملل با روسیه، عراق و پاکستان در تعامل هستیم و هم‌اکنون با کشورهایی مثل عمان این کار عملیاتی شده است.

 

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: حدود 15 میلیارد به پیام‌رسان‌ها از سوی وزارت ارتباطات کمک مالی شده است و در حدود 20 میلیارد به کسب و کارهای نوپا کمک شده است.

 

وی افزود: در بخش خدمات ابری نیز رشد 300 درصدی را تجربه کرده‌ایم.

 

جهرمی با اشاره به اهمیت توسعه طرح صیانت از کودکان گفت: حمایت از تولید محتوا برای کودکان و توسعه توان رصد مرکز ماهر جهت کشف حملات سایبری باعث رشد امنیت در فضای مجازی شده است.

 

وزیر ارتباطات در پایان اظهار کرد: خواهشا مطالبات سیاسی را وارد موضوع شبکه ملی اطلاعات نکنید و کلمه فیلترینگ را به شبکه ملی اطلاعات پیوند ندهید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------