آخر هفته برفی و بارانی در کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد آخر هفته بیشتر نقاط کشور شاهد بارش باران خواهد بود و این بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود. 

کبری رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: امروز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که به تدریج دامنه های جنوبی البرز از جمله استان های البرز، قزوین، تهران و برخی از مناطق مرکزی را در بر می گیرد.

 

وی اظهار داشت: فردا نیز با تقویت این سامانه شمال غرب کشور، دامنه های البرز مرکزی، برخی از مناطق شرق و شمال شرق کشور درگیر بارش خواهند شد که فردا با توجه به شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر بارش ها در سواحل خزر نیز آغاز می شود.

 

رفیعی ادامه داد: بیشترین بارش ها امروز در شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و فردا هم بیشترین بارش ها برای شمال خوزستان، شمال استان فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، جنوب همدان، جنوب غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه پیش بینی شده است.

 

وی گفت: برای روز جمعه فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور تضعیف می شود و در شرق و شمال شرق کشور بارش ها ادامه دارد که از بعدازظهر جمعه هم این سامانه از شمال شرق خارج می شود.

 

به گفته وی، روز پنج شنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز آسمانی کمی ابری خواهد داشت که در اواخر روز افزایش ابر و گاهی وزش باد و باران رخ می دهد که در ارتفاعات و احتمالا در قسمت های شمالی شهر به شکل برف خواهد بود، بیشینه دمای امروز 11 درجه سانتیگراد و کمینه فردا صبح 1 درجه خواهد بود.

 

رفیعی گفت: بندرعباس با دمای 27 درجه بالای صفر و زنجان با دمای 6 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

 

*** هشدارهای هواشناسی

سازمان هواشناسی پیرو اطلاعیه ای وضع هوای مناطق مختلف کشور را که از سامانه بارشی متاثر هستند، پیش بینی کرد که بر این اساس برای امروز چهارشنبه بارش باران در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق لرستان و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان ها و بارش باران در برخی مناطق ایلام و مرکزی پیش بینی شده است.

 

همچنین روز پنجشنبه بارش باران در شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی ، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی این استان ها و بارش باران در ایلام و شمال بوشهر رخ می دهد .

 

روز جمعه بارش برف و باران در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود که با توجه به پیش بینی بارش باران، آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف، اختلال در جاده های مناطق کوهستانی مناطق یاد شده پیش بینی می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------