چه کسی ‌می‌خواهد سگ‌ها کشته شوند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سگ‌ها
شهردار اردبیل با اشاره به قانون ممنوعیت اتلاف سگ‌ها این امر را مطالبه عمومی دانست .

آبان‌ماه امسال شایعه سوزاندن ٣٠٠ قلاده سگ ولگرد در اهواز چنان بازتابی داشت که توجه همه را به سختی زندگی این حیوانات جلب کرد. سگ‌ها سوختند و بعد هم متولیان امر هرکدام مشکل را به گردن دیگری انداختند. این آخرین و دلخراش‌ترین نمونه است اما در سال‌های گذشته تصاویر و فیلم‌های بسیاری از آزار این حیوانات، استفاده از سم و اسید و مواردی از این دست صدرنشین اخبار شده بود.

 

مشکلی که اکثر استان‌ها را دچار چالش‌ کرد و سگ‌های ولگرد و چگونگی مدیریت آنها برایشان دردسرساز شده بود. نمونه اخیر این مورد استان اردبیل است که حمید لطف‌اللهیان، شهردار این شهر گفته «شهرداری‌ها حق اتلاف سگ‌های ولگرد را ندارند و ما تنها موظف به ساماندهی آنها هستیم، هرچند که مطالبه عموم مردم از شهرداری اتلاف سگ است که از دستور کار ما خارج شده است.»

 

او از مطالبه مردم گفته که می‌خواهند شهرداری فکری به حال سگ‌های ولگرد بکند «بهتر است همشهریان با زندگی مسالمت‌آمیز با سگ‌های رهاشده در مناطق مختلف سعی کنند به نوعی رابطه خود را با حیوانات به شکل مناسب تنظیم کنند؛ چراکه ما نمی‌توانیم به خاطر راحتی خودمان زندگی حیوانات را به خطر بیندازیم بلکه شهرداری بیشتر از اتلاف سگ‌ها به فکر ساماندهی و تأمین امنیت برای آنهاست و در این زمینه انتظار داریم همشهریان نیز کمک‌کار ما باشند.»

 

یعقوب ‌هاشمی، عضو شورای شهر اردبیل هم به «شهروند» می‌گوید: با شهردار هم‌نظر است و شهر فقط محل زندگی انسان‌ها نیست «راه‌حل درست این نیست که سگ‌ها را بکشیم. می‌دانیم مردم در بعضی از مناطق نارضایتی‌هایی دارند و این را به ما منتقل می‌کنند اما باید از روش‌های جدید و کارهایی که استان‌های دیگر برای حل این مشکل انجام داده‌اند، استفاده کرد.»

‌هاشمی می‌گوید: به‌عنوان یک شهروند در شهر اردبیل هرگز سگ‌های ولگرد برایش مشکلی ایجاد نکرده‌اند «در واقع ما اصلا در شهر چنین چیزی را نمی‌بینیم. مشکل اصلی مربوط به محدوده خارج از شهر و بعضی شهرک‌های آن منطقه است و این سگ‌ها به آن مناطق پناه برده‌اند.»

 

این عضو شورای شهر در پاسخ به چگونگی دسترسی به مطالبه عمومی و خواست آنها برای اتلاف سگ‌ها گفت: «مردم هم درصدد کشتن سگ‌ها نیستند، آنها به دنبال راهی هستند که مشکل‌شان حل شود. پیداکردن راه‌حل هم پیچیده است و قطعا وظیفه ماست. باید از تجربیات استان‌های دیگر استفاده کرد و درنهایت به نتیجه‌ای رسید که هم سگ‌ها کمتر آسیب ببینند و هم مردم به سختی نیفتند.»

 

 شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------