ماجرای ۳۰ دقیقه حساس از ارسال تا تکثیر سؤالات امتحان نهایی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: تنها فاصله نیم‌ساعته بین ارسال و تکثیر سؤالات امتحان نهایی وجود دارد و امکان لو رفتن سؤالات وجود ندارد. 

به گزارش فارس، هر سال در هنگام برپایی امتحانات نهایی، مطالب و آگهی‌های سودجویانه‌ای در فضای مجازی مبنی بر فروش سؤالات امتحان نهایی منتشر می‌شود؛ البته در سال‌های گذشته برخی از این آگهی‌ها هم به فروش واقعی سؤالات امتحانی می‌انجامید و به عبارت دیگر سؤالات برخی از امتحانات لو می‌رفت.

 

اما دلیل لو رفتن سؤالات امتحانی چه بود؟ در سال‌های گذشته سؤالات امتحان نهایی در اتاق‌های تکثیر هر منطقه(قرنطینه امتحانات) به تعداد دانش‌آموزانی که در امتحان شرکت می‌کردند، کپی می‌شد و بعد از آن پاکت‌گذاری شده و تحویل نماینده حوزه امتحانی در مدرسه می‌شد.

 

اما در حین این زمان، گاهی برخی سؤالات لو می‌رفت و با قیمت‌های متفاوت به دانش‌آموزانی که حوصله درس خواندن نداشتند، فروخته می‌شد؛ وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکل، سؤالات امتحان نهایی را به صورت الکترونیکی در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار می‌دهد و دیگر امکان لو رفتن سؤالات امتحانی وجود ندارد. 

 

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: ساعت ۷:۳۰ صبح و زمانی که دانش‌آموزان در جلسه امتحان نشسته‌اند، ما سؤالات را مستقیم از وزارتخانه به مدرسه می‌فرستیم و هیچ واسطه‌ای وجود دارد.

 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر مدرسه وقتی دانش‌آموزان در سالن امتحان نشستند و درب سالن بسته است، مسؤولان مدرسه از سؤالات کپی می‌گیرند و به سالن می‌برند که این روند نیم ساعت طول می‌کشد.

 

عمادی در خصوص تصحیح سؤالات امتحانی گفت: فرایند تصحیح سؤالات به صورت الکترونیکی در دی ماه امسال آزمایشی است تا اشکالات احتمالی را برطرف کرده و بتوانیم در امتحانات خرداد ماه ۹۸ به طور کامل برگزار کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------