حقوق و مزایای سربازان در سراسر کشور یکنواخت است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سازمان وظیفه عمومی ناجا
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: حقوق و مزایای سربازی در تمام نقاط کشور و همه سازمان‌های به کارگیرنده یکنواخت است و اینکه عنوان می‌کنید، سربازمعلمان در مناطق محروم خدمت می‌کنند باید بگویم سربازانی هستند در نقاط محروم‌تر از آموزش و پرورش مثل مرزها مشغول به خدمت هستند. 

به گزارش فارس، تعدادی از سربازمعلمان با ایجاد پویش‌هایی در سامانه «فارس من» با عناوین «سرباز معلم ها را استخدام کنید» و «طرح سؤال از آقای الهیار ترکمن در خصوص نوع امتیازدهی به سربازمعلمان»،  نسبت به وضعیت حقوقی و استخدام خود در آموزش و پرورش گلایه‌مند بودند.

 

خبرگزاری فارس این موضوع را پیگیری کرده است و در آخرین پیگیری، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی را ارائه کرد.

 

اما به سراغ  سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا رفتیم و از وی در خصوص حقوق و مزایای سربازمعلمان پرسش‌هایی را داشتیم.

 

سردار کریمی اظهار کرد: حقوق و مزایای سربازی در تمام نقاط کشور و همه سازمان‌های به کارگیرنده یکنواخت است و اینکه عنوان می‌کنید، سربازمعلمان در مناطق محروم خدمت می‌کنند باید بگویم سربازانی هستند در نقاط محروم‌تر از آموزش و پرورش مثل مرزها مشغول به خدمت هستند.

 

وی ادامه داد: اصولاً خدمت سربازی یک فرایندی برای حقوق و مزایا دارد که برای تمام سربازهاست چه آن کسانی که در بخشی مثل آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند و یا در سازمان‌های دیگر امریه هستند، یکنواخت است یعنی هیچ اضافه دریافتی بابت نوع خدماتی که سرباز ارائه می‌کند، داده نمی‌شود. 

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: تفاوتی ما بین سربازی که در آموزش و پرورش به صورت امریه کار می‌کند و سربازی که در مرزها خدمت می‌کند مگر فوق‌العاده عملیاتی بخواهد دریافت کند، در حقوق و مزایا نیست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی سرباز معلمان عنوان کردند که حقوق سربازان در برخی سازمان‌ها ۴ تا ۵ برابر آموزش و پرورش است، گفت: حقوق سربازی در سراسر کشور یکنواخت است.

 

سردار کریمی درباره درخواست سربازمعلمان برای استخدام در آموزش و پرورش اظهار کرد: در بحث سربازمعلمان، ما کاری به استخدام فرد نداریم بلکه یک ظرفیتی آموزش و پرورش دارد و بر اساس ظرفیتش، سرباز در اختیارش قرار می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: قاعدتاً آموزش و پرورش ریزش‌هایی دارد مثلا بازنشسته دارد و ضوابط استخدام دارد و می‌‌تواند اولویتی برای این افراد چون آموزش دیدند و کار کردند، قائل شود اما نمی‌شود قطعی باشد که هر سربازمعلمی که می‌گیرد، استخدام کند چرا که چنین بار مالی را نمی‌تواند تحمل کند؛ به همین دلیل بخشی از نیاز خود را از طریق سربازمعلم حل می‌کند که اعتبار کمتری نیاز دارد و می‌تواند افراد را با مبالغ کمتری به کار بگیرد.

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص مذاکرات جدید برای جذب نیروی سربازمعلم در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش درخواست‌هایی را دارد اما ما این درخواست‌ها را به این شکل پیگیری می‌کنیم که اول میزان سرباز ورودی چقدر است و نیازمندی‌ها نیروهای مسلح چقدر خواهد بود و پس از آن، ظرفیت سایر دستگاه‌ها را تأمین می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------