1000 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش اضافه می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس کمیسیون تلفیق بودجه ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش اضافه می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، غلامرضا تاجگردون در نشست شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بودجه پیشنهادی برای تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعتبار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش به اعتبارات این وزارتخانه اضافه می‌شود.

 

وی از افزایش ۲۰ درصدی سهم آموزش و پرورش برای تأمین استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سهم آموزش و پرورش به ۵۰ درصد عوارض وضع شده اضافه شد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است و صرف استانداردسازی این تجهیزات می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای نیروهای حق التدریس در بودجه و تعیین تکلیف آموزش دهندگان سوادآموزی خاطرنشان کرد: در فرایند تصویب نهایی ایراداتی بین شورای نگهبان، دولت و مجلس شورای اسلامی است که با مرتفع شدن آن مشکل این نیروها نیز حل می‌شود.

 

تاجگردون با اشاره به اینکه دولت از سال آینده طرح رتبه بندی معلمان را شروع می‌کند تصریح کرد: اعتبار بالایی برای اجرای طرح لازم است که میزان کمی برای آن پیشنهاد شده بود و در اعتبارات جدید مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین از افزایش سرانه مدارس در بودجه و معافیت مالیاتی برای کسانی که حقوق کمتر از ۲میلیون و۷۵۰ هزار تومان می‌گیرند خبر داد.

 

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی آموزش و پرورش ۳۸ درصد و سهم بودجه آن ۱۱ درصد است، گفت: رسیدگی به وضعیت معیشت و رفاه فرهنگیان، نیاز استان به نیروی خدماتی در آموزش و پرورش، تأمین اعتبار مأموریت‌ها و اضافه کار اداری از مهمترین نیازهای آموزش و پرورش است.

 

وی افزود: آموزش و پرورش استان با وجود محدودیت‌ها مالی و تجهیزات بیش از ۷۰۰ رتبه کشوری در پنج سال گذشته داشته است.

 

زارع پور اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند مالی در پنج سال گذشته پرداخت پاداش مناطق محروم مربوط به سالهای ۶۷ تا ۷۵ که میزان ۳۵۰ میلیارد ریال است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------