مکارم شیرازی: باید شرایط سخت کشور را برای مردم تبیین کنیم و بدانیم که راه برگشتی نداریم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مکارم شیرازی
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: تنها راه در برابر دشمنان مقاومت و پایداری است و آیات قرآن به ما نشان می دهد که باید روز به روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از حمله به ما بترسد.

 به گزارش ایرنا ،آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ماست که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه ترین راه است.

 

وی با تاکید بر این که ما هم باید قوی شویم و هم اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانیم، بیان داشت: ما دنبال حمله به هیچ کشوری نیستیم، جنگ طلب و توسعه طلب هم نیستیم اما برای حفظ و دفاع از خود این تجهیزات و بیش از آن را لازم داریم.

 

این مرجع تقلید حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشا قرآنی و روایی دانست و دراین باره توصیه های مهمی خطاب به مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرد.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت تروریست ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید نمود.

 

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت های نیروهای مسلح تاکید و بیان کرد: این خبر رسانی باعث می شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درک و شناخت شرایط حساس و خاص کشور را ضروری دانست و گفت: باید شرایط سخت کشور را توأم با امیدواری دادن به مردم به درستی تبیین کنیم و در عین حال بدانیم که راه برگشتی نداریم.

 

وی مذاکره با دشمنان را بی فایده توصیف و تصریح کرد: آنها یک روز، هسته ای را بهانه می کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.

 

این مرجع تقلید با بیان این که باید بدانیم بهانه جویی های دشمنان تمامی ندارد، اظهار داشت: تعجب می کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می کنند و خواسته هایشان نیز تمامی ندارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------