22 هزار و 700 زندانی آزاد شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زندانی
رئیس سازمان زندان ها گفت: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا امروز 22 هزار و 700 نفر از زندانیان آزاد و 13 هزار و 400 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور علی اصغر جهانگیر روز سه شنبه افزود: در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان های سراسر کشور به اجرا درآمده، تا بیست و نهم بهمن 36 هزار و 200 نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

 

وی از تلاش های مراجع قضایی و مسئولان زندان های سراسر کشور برای اجرای این بخشنامه تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده همه زندانیانی که امکان بهره مندی از این بخشنامه را دارند، مشمول حکم آزادی یا تخفیف مجازات شوند.

 

بر اساس آمار اعلام شده، استان تهران با دو هزار و 67 نفر و استان خراسان رضوی با دو هزار و 25 نفر بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با هزار و 500 زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته اند.

 

بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد شش هزار و 313 نفر متعلق به گروه سنی 26 تا 32 سال است. همچنین تعداد 606 نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می دهند.

 

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش بینی می شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------