مرگ ۷ نفر در آذربایجان‌غربی و بروجرد بر اثر مصرف مشروب



طی هفته گذشته ۳۵ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست ساز در استان مسموم و روانه بیمارستان شدند که از این مجموع ۵ تن جان باختند. 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت که طی 7 روز گذشته 5 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز در این استان جان خود را از دست دادند.

 

علی شرق در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: طی هفته گذشته 35 نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست ساز در استان مسموم و روانه بیمارستان شدند که از این مجموع 5 تن جان باختند.

 

وی اظهار داشت: از مجموع افراد مسموم شده تاکنون 14 نفر مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: چهار نفر از این بیماران نیز در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه هستند و حال آنها وخیم است.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: از کل 35 نفر افراد مسمومی که در بیمارستان طالقانی پذیرش شده‌اند، 22 نفر از بوکان، 11 نفر از ارومیه و دو نفر از پیرانشهر بودند.

 

شرق افزود: مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز بیشترین آسیب را به کبد، کلیه و چشم افراد مسموم وارد کرده است.وی ادامه داد: علت مسمومیت این افراد با انجام آزمایشات لازم در دست بررسی است. 

 

سه نفر از عاملان اصلی تولید و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی در بوکان توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی و دستگیری سایر عوامل نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

رئیس‌شبکه بهداشت و درمان بانه گفت که مصرف مشروبات الکلی در چند روز گذشته 23 نفر را روانه بیمارستان کرد و یک فرد مسموم 24 ساله نیز جان باخت. 

 

آرش رشیدی افزود: این فرد صبح روز یکشنبه به علت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی به بیمارستان بانه مراجعه کرد که جان خود را از دست داد.وی افزود: آمار مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در بانه رو به افزایش است. 

 

وی اضافه کرد: تا کنون شش نفر از مسمومان دیالیز شده و 12 نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند و برخی نیز در حال مداوا هستند.رئیس ‌شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم گفت: مصرف مشروبات الکلی جان دو جوان بروجردی را گرفت و جوان دیگری نیز نابینا شد. 

 

محمد کاکاوند افزود: در چند روز گذشته سه جوان به علت مسمومیت شدید در اثر مصرف مشروبات الکلی به بیمارستان چمران بروجرد مراجعه کردند که دو نفر از آنان به علت مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند و جوان دیگرنیز نابینا شد.

 

او یاد‌آور شد: مرگ دو جوان و نابینا شدن جوان دیگر در اثر مصرف مشروبات الکلی در چند روز و به صورت جداگانه اتفاق افتاده و این افراد در یک محل و با هم مشروب الکلی مصرف نکرده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------