ترقه بیشتر از آتش قربانی می‌گیرد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ترقه
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفته آمار نشان می‌دهد بیشترین علت حادثه در چهارشنبه‌سوری ناشی از ترقه است. 

محسن گلابی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در رابطه با اقدامات سازمان آتش‌نشانی در آستانه جشن‌ چهارشنبه‌ سوری، اظهار کرد: جلساتی با حضور نمایندگان ادارات ذی‌ربط سازمان آتش نشانی تشکیل شده و راهکارهای متعددی از سوی این ادارات در برای کاهش خسارت به جان‌ومال مردم مطرح شده‌ است.

 

وی ادامه داد: نیرو‌های آتش‌‌نشان هرچند که در تمام طول سال آمادگی کامل برای ارایه خدمات لازم به شهروندان را دارند اما در روز‌های پایانی سال این عملکرد به صورت ویژه دنبال می‌شود. از جمله این اقدامات می‌توان به نصب بنرهایی در مقابل در اصلی ایستگاه‌های آتش‌نشانی که برخی هشدار‌ها و موارد ایمنی را شامل می‌شوند؛ اشاره کرد. در خصوص بخش آموزش در صورت درخواست مدارس، نیرو‌های آتش‌نشانی  آماده ارائه خدمات هستند.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه تصریح کرد: از اقدامات سازمان آتش‌نشانی در برای کاهش خسارات می‌توان تهیه و توزیع تعدادی انیمیشن و مستند که بر روی حلقه‌های لوح فشرده منتقل شده است نام برد. این لوح‌ها به اداره‌ آموزش و پرورش و دیگر ادارات ارسال شده است؛

 

گلابی افزود: این ادارات در صورت صلاح‌دید خود برای آموزش‌های لازم از این لوح‌ها استفاده می‌کنند. مامورین ایستگاه‎های آتش نشانی در مناطق پانزده‌گانه حضور دارند و در صورت لزوم به مدارس رفته و در بخش آموزش به اقدامات لازم می‌پردازند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه تا کنون در شهر اصفهان از آتش‌سوزی یا حادثه‌ای در خصوص چهار‌شنبه سوری به سازمان گزارش نشده است. خانواده‌های ساکن اصفهان توصیه می‌کنم در مقابل رفتار‌های پرخطر مراقب فرزندانشان باشند. افراد از نزدیک شدن به آتش دوری کرده و از ترقه و مواد آتش‌زا که باعث آسیب به جسم آنان از جمله آسیب به چشم می‌شود، دوری کنند.

 

به باور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی، انتظار می‌رود که شهروندان بیشتر به نکات ایمنی اهمیت دهند. در نتیجه پیش بینی‌ می‌شود که شاهد تلفات و خسارت‌کمتری نسبت به سال گذشته باشیم.

 

گلابی ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده از اورژانس اصفهان، بیشترین آسیب‌ها در سال گذشته به ترتیب مربوط به سوختگی و بریدگی اعلام شده‌ است. همچنین بیشترین عضوی که در این ایام دچار آسیب شده به ترتیب دست، صورت و پا بوده‌است. به گزارش سازمان اورژانس اصفهان، بیشترین عامل سوختگی ناشی از ترقه بوده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی افزود: از روشن کردن آتش در نزدیک پمپ بنزین، علمک‌های گاز، زیر تیر چراغ‌برق و شبکه‌های برق به شدت اجتناب شود. از قرار‌دادن مواد منفجره در ارتفاع خودداری شود که در صورت تماس این مواد با زمین و منفجر شدن آن امکان آسیب وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------