تهران چقدر موش دارد/موقع زلزله، موش‌ها آدم‌ها را نمی‌خورند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موش
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: بر خلاف شایعات بسیاری که وجود دارد، در صورت بروز زلزله شدید در تهران، قطعا موش ها، آدم ها را نمی خورند.

حمیدرضا تحصیلی در گفتگو با خبرآنلاین در حاشیه طرح ضربتی مقابله با موش‌ها در ۲۲ منطقه تهران گفت: بیشترین تعداد موش‌ها در مناطق جنوبی شهر یعنی از میدان انقلاب به پایان و بویژه در مراکز فروش مواد غذایی و اغذیه فروشی ها وجود دارند.

 

وی درباره آمار تعداد موش ها گفت: جمعیت موش ها در تهران بین دو تا حداکثر چهارمیلیون است که میزان آن کنترل شده است. ضمن اینکه بازه زادآوری موش‌ها از اواخر فصل سرما آغاز می‌شود و تا شروع دوباره زمستان ادامه خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به شایعاتی که در هنگام زلزله موش ها زیرآوارماندگان را می خورند گفت: موش ها به کمترین صدا یا تغییر واکنش نشان می دهند، یا می میرند یا کوچ می کنند. به طوری که در سر و صدای چهارشنبه سوری ما شاهدیم که موش های زیادی می میرند یا فرزندان خود را می خورند. اگر قرار باشد تهران شاهد زلزله بسیار بزرگی باشد هم مطمئن باشید موش ها بیشترین آسیب را می بینند و به هیچ وجه زنده خواری نمی کنند.

 

وی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهر تهران نیز گفت: جمع‌آوری سگ‌ها در مناطق حاشیه‌ای در قالب طرح ضربتی دنبال می‌شود و این سگ‌ها پس از زنده‌گیری به مرکز آرادکوه منتقل و پس از عقیم سازی و پلاک کوبی در صورت نداشتن بیماری در برخی کارخانه‌ها و مراکز به عنوان نگهبان به کار گرفته می‌شوند.

 

تحصیلی تاکید کرد: روزانه ۲۵ تا ۳۰ قلاده سگ زنده‌گیری می‌شود و تمام هزینه این کار برعهده شهرداری تهران است.

 

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز طرح ضربتی برای دو منطقه تهران برگزار کردیم تا در این طرح خیابان‌های اصلی شهر در فاز نخست جهت مقابله با حیوانات موذی طعمه‌گذاری شوند همچنین در لانه موش‌ها تزریق فوم انجام شود.

 

وی افزود: مقابله با حیوانات موذی به‌ویژه موش‌ها در تمام ایام سال توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران انجام می‌شود اما با توجه به ایام آغاز سال نو مقرر شده است که با شدت بیشتری این مقابله را در سطح شهر تهران انجام دهند. در همین راستا ۲۲ خیابان اصلی در ۲۲ منطقه تهران برای این کار مشخص شده است و آغاز طرح از خیابان ولیعصر و از محدوده میدان راه آهن تا تجریش انجام خواهد شد. میزان طعمه گذاری و استفاده از سموم و پمپ‌ها بر اساس نیاز محدوده خواهد بود اما تمامی استانداردهای لازم جهت حفاظت از محیط زیست در این طرح رعایت خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه برای مقابله با موش‌ها باید راه حل علمی در دستور کار قرار گیرد،گفت: با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا بر اساس مطالعات روز اقدام کنیم اما مهمترین راه حل، از بین بردن تغذیه این موجودات است که این مهم نیز از طریق فرهنگسازی امکان پذیر است. در همین راستا طرح هر دانش آموز یک رئیس ساماندهی در تهران اجرا شده است.

 

وی در تشریح این طرح گفت: این طرح به‌صورت پایلوت در منطقه ۱۷ در قالب تفاهمنامه‌ای میان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و آموزش و پرورش اجرایی شده است که در صورت رسیدن به اهداف مشخص شده در سال آینده در کل تهران اجرایی خواهد شد اما در حال حاضر تنها شش مدرسه یعنی سه مدرسه دخترانه و سه مدرسه پسرانه در منطقه ۱۷ در این طرح شرکت کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------