مرکز آمار: بیشترین مهاجران تهران از استان البرز می‌آیند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مهاجران
استان البرز، با حدود ٥١ هزار نفر و استان کهیگیلویه و بویر احمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتیب بیشترین و کمترین سهم مهاجرفرستی به استان تهران را در بازه زمانی فوق داشته است.  

به گزارش فارس به نقل از مرکز آمار،‌ استان البرز با حدود ٥١ هزار نفر و استان کهیگیلویه و بویر احمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتیب بیشترین و کمترین سهم مهاجرفرستی به استان تهران را از آبان ماه ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته است.

 

براساس اینفوگرافیک «بررسی وضعیت مهاجرت استان تهران» که با توجه به نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ تهیه شده است، حدود‌ ٥١٧ هزار نفر از آبان ماه سال ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ به استان تهران مهاجرت و در همین دوره زمانی نیز حدود ٣٥١ هزار نفر از استان تهران مهاجرت کرده‌اند.

 

در این اینفوگرافیک، نمودار سهم استان‌ها در مهاجرفرستی به تهران و مهاجرپذیری از تهران نیز به تصویر کشیده شده است. براساس این نمودار،‌ استان البرز، با حدود ٥١ هزار نفر و استان کهیگیلویه و بویر احمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتیب بیشترین و کمترین سهم مهاجرفرستی به استان تهران را در بازه زمانی فوق داشته است.

 

همچنین استان البرز با حدود ٨٩ هزار نفر و استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد با حدود ١ هزار نفر به ترتیب بیشترین وکمترین سهم مهاجرپذیری از استان تهران را داشته‌اند.

 

قابل ذکر است براساس این اینفوگرافیک، استان‌های تهران،‌ البرز، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان دارای بیشترین سهم مهاجرپذیری و استان‌های تهران،‌ خوزستان، خراسان رضوی، البرز و اصفهان بیشترین سهم مهاجرفرستی در کشور را از آبان ماه سال١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته‌اند.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مهاجران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------