دلیل سیل شیراز اعلام شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, وزارت نیرو
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص واقعه دروازه قرآن شیراز گفت: اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به خاطر دست اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است. 

به گزارش تسنیم، میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: از میان 180 روستای لرستان که با وقوع سیلاب دچار قطعی برق شده بودند، تاکنون مشکل 122 روستا رفع شده است.

 

وی افزود: هم اکنون برق‌رسانی به 5٨ روستا در استان لرستان باقی مانده است که به خاطر عدم دسترسی امکان فعالیت در این مناطق وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به این 58 روستا با تانکر و توزیع آب بسته بندی انجام می‌شود، ادامه داد: در استان لرستان، آبرسانی به شهر«معمولان» با استفاده از مخازن این شهر انجام می‌شود؛ این امر تا زمان رفع عیب خطوط انتقال ادامه دارد؛ البته از آنجا که پیش‌بینی می‌شود آب مخازن این شهر به اتمام برسد، تانکرهایی برای آبرسانی به مردم این شهر آماده شده است.

 

**چهارمحال و بختیاری

جعفرزاده در مورد آبرسانی به مردم استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این استان نیز برخی مشکلات خاص وجود داشته است؛ به عنوان نمونه، امروز شبکه برق «منج» در شهرستان لردگان دچار آب بردگی شد که به این دلیل برق 30 روستا قطع شد.

 

به گفته وی، با تلاش تیم‌های عملیاتی تا ساعتی دیگر برق این روستاها وصل خواهد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، گفت: بعد از ظهر امروز در این استان یک سقوط دکل فلزی اتفاق افتاد که به دنبال آن، برق 69 روستا در منطقه «بازفت» قطع شد که تیم‌های عملیاتی مشغول رفع آن مشکل هستند.

 

**تهران

وی تصریح کرد: در تهران هم احتمال آب‌گرفتگی وجود دارد و با توجه به اینکه باید آمادگی کامل بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد، از روز گذشته به مدت 48 ساعت تمامی تیم‌های عملیاتی در شرکت‌های آب و برق در آمادگی کامل قرار گرفته‌اند.

 

جعفرزاده با تاکید بر اینکه آمادگی خوبی در میان تیم‌های عملیاتی تهران وجود دارد، گفت: وضعیت سدها استان تهران نیز مناسب است و هنوز این سازه‌ها سرریز نشده است.

 

وی گفت: این آمادگی هم اکنون وجود دارد که در کمترین زمان ممکن پایداری شبکه را در تهران داشته باشیم. تا امشب نیز باید حالت آماده‌باش را در تهران حفظ کنیم و از فردا قطعاً بارش‌ها کمتر خواهد شد.

 

**خوزستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو همچنین در ارتباط با وضعیت استان خوزستان گفت: برنامه ریزی‌ها از یک ماه پیش برای مدیریت سدهای این استان آغاز شده است و سعی کرده‌ایم برای مدیریت سیلاب‌ها، سدهای دز، کرخه و گتوند ذخایر خالی داشته باشند.

 

جعفرزاده اظهار داشت: در استان خوزستان هم اکنون 13 مگاوات خاموشی به صورت پراکنده در شهرستان‌های دزفول، شوش، ایذه و رامهرمز اعمال شده است.

 

وی اضافه کرد: وضعیت خوزستان تا 24 ساعت آینده تحت رصد قرار دارد تا آمادگی خود را در این استان داشته باشیم؛ در این خصوص، معاون آب وزیر هم اکنون در خوزستان حضور دارد.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو هم اکنون برق 78 روستا در «سپیدار» استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قطع است.

 

رئیس سازمان بازرسی: 3 قاضی ویژه ‌برای تشخیص علت حادثه شیراز تعیین شدند

پایش تمام مناطق شیراز به صورت آنلاین؛ مردم از رفتن به حاشیه رودخانه خشک پرهیز کنند

 

**گلستان و مازندران

جعفرزاده در مورد تامین آب و برق استان های گلستان و مازندران نیز گفت: آبرسانی و برق رسانی در این استان‌ها در شرایط نرمال قرار دارد و تقریباً پایدار است؛ مگر اینکه در شرایطی به دلایل ایمنی، به برخی مناطق به صورت دستی قطعی برق داده باشیم.

 

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: هم اکنون آب 15 روستا در استان گلستان قطع است که این روستاها خالی از سکنه هستند؛ در شبکه برق نیز بجز مواردی که به دلیل ایمنی، برق را قطع کرده ایم وضعیت کاملا پایدار است.

 

وی در خصوص واقعه دروازه قرآن شیراز نیز گفت: اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به خاطر دست اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است.

 

جعفرزاده تصریح کرد: علیرغم اینکه سال‌هاست وزارت نیرو تأکید دارد که نباید به حریم رودخانه‌ها تجاوز شود، گاهاً به خاطر خشکسالی‌های پیوسته، آن مسیل تبدیل به پارکینگ یا بلوار شده است؛ اما با این وجود سیلاب مسیر خود را پیدا می‌کند.

 

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار داشت: همه تلاش ما در این مدت این بود که تلفات جانی نداشته باشیم؛ با این حال، در شرایطی که توجه ما به سیلاب شدید در استان‌های گلستان، مازندران و کنترل آن در خوزستان معطوف بود، اتفاقی ناگوار در زمینه سیلاب رخ داد که متاسفانه تلفات بالایی داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------