تداوم بارش‌های کشور تا آخر این هفته



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد با ورود سامانه بارشی به کشور از دیروز، بارش‌ها در نیمه غربی کشور آغاز شده و به تدریج بیشتر نقاط کشور را در بر می‌گیرد که این بارش‌ها با شدت و ضعف تا آخر این هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد. 

فرییا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور شد بارش‌ها در نیمه غربی کشور آغاز شده و امروز علاوه بر نیمه غربی؛ مرکز ، شرق و شمال شرق نیز بارندگی خواهد داشت که بارش‌ها در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف پیش بینی شده است.

 

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز 17 فروردین ماه در غرب چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزروین خواهد بود، عمده فعالیت این سامانه بارشی برای بعدازظهر و اوایل وقت امشب در شمال شرق، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی است.

 

گودرزی ادامه داد: فردا با عبور موج هایی از روی کشور، دامنه های زاگرس در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز مانند زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارندگی خواهند داشت، دوشنبه علاوه بر این مناطق شرق و جنوب شرق نیز بارش پراکنده دارد و سه شنبه گستره بارش ها نوار غربی، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق را دربر خواهد گرفت.

 

وی اظهار داشت: امروز علاوه بر بارش‌ها، وزش بادهای شدید در غرب کرمانشاه، شمال فارس، برخی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان، مرکزی و جنوب آذربایجان شرقی و غربی رخ می دهد که در برخی نقاط کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

 

به گفته وی سواحل شمالی خلیج فارس امروز تا ظهر مواج و توفانی است که بیشتر در سواحل استان های خوزستان و بوشهر خواهد بود.

 

** تهران بارانی

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران نیمه ابری تا ابری است که رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید به همراه دارد، تا دوشنبه نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت 14 درجه بود و بیشینه دمای امروز تهران به 21 درجه می رسد.

 

گودرزی گفت: داران در اصفهان و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری یک درجه بالای صفر و زرآباد در سیستان و بلوچستان 42 و راسک نیز در سیستان و بلوچستان 41 گرمترین به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------