بطحایی: هیچ مدرسه ای در مناطق سیل زده بیمه نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ کدام از مدارس به دلیل بالا بودن نرخ بیمه نامه ها، بیمه نیستند اما دانش آموزان در ابتدای هر سال تحصیل بیمه می شوند.

 به گزارش ایرنا، «سید محمد بطحایی» در حاشیه همایش ملی خیرین مدرسه ساز در بازسازی مدارس سیل زده کشور در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با تامین منابع لازم، مدارس سراسر کشور بیمه شوند.

 

وی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان مناطق سیل زده نیز اظهار داشت: تلاش بر این است تا تمامی مطالبات آنها پرداخت شود البته هنوز اعتباری تخصیص داده نشده و موضوع در دستور کار است.

 

وی اضافه کرد: بنا داریم مطالبات فرهنگیان در مناطق سیل زده را یک جا پرداخت کنیم اما میزان و زمان دقیقی برای آن نمی توان ذکر کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در صورت تامین اعتبار آیا مدارس آسیب دیده تا آغاز سال جدید تحصیلی آماده می شوند، نیز یادآورشد: مدارس کوچکی که نیاز به تخریب کلی و ساخت و ساز مجدد داشته باشند را می توان تا مهرماه سال جاری آماده کرد اما مدارس بزرگ دارای 6 تا 12 کلاس بعد از مهرماه آماده می شود.

 

بطحایی ادامه داد: در این صورت به ناچار باید دانش آموزان مدارس بزرگ در مدارس دیگر جانمایی شوند تا مدارس با مساحت بزرگ تر و کلاس های بیشتر تکمیل شود.

 

** تغییر زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال تغییر زمان کنکور نیز اظهار داشت: تغییر زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور است ولی بعید است که این زمان تغییر کند، زیرا زمان بازگشایی دانشگاه ها در ابتدای سال تحصیلی جدید را دچار مشکل می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اما برای اختصاص سهمیه خاص برای دانش آموزان مناطق سیل زده، صحبت هایی با وزارت علوم شده و در چند روز آینده شورای سنجش و پذیرش تشکیل جلسه خواهد داد اما تلاش بر این است تا همانند زلزله کرمانشاه، برای تعدادی از رشته های خاص، سهمیه هایی در نظر گرفته شود البته این موضوع قطعی نیست و شورای سنجش و پذیرش باید درباره آن نظر دهد.

 

بر اساس آخرین آمار سیل اخیر موجب وارد آمدن خسارت به 910 مدرسه در استان های گلستان، لرستان و خوزستان شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------