هویت بخشی به دانش آموزان/ سند ۲۰۳۰ تیشه به ریشه هویت می‌زند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت آموزش و پرورش هویت یابی و هویت بخشی به دانش‌آموزان است.

به گزارش مهر، محمد بطحائی پیش از ظهر پنج شنبه در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی استان همدان گفت: پیشرفت کشور مدیون خون شهدا است.

 

بطحائی با بیان اینکه رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های سردار همدانی را فراموش نمی‌کنیم، گفت: خوشحالم که در روز ۱۲ اردیبهشت ماه و آغاز هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری در جمع فرهنگیان همدان هستم.

 

وی با قدردانی از مدیران استان همدان و امام جمعه همدان و همه کسانی که در برگزاری این برنامه سهیم بودند، گفت: در آموزش و پرورش یکی از مهمترین کارکردهایی که دنبال می‌شود و یکی از مهمترین اهداف هویت یابی و هویت بخشی به دانش آموزان است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های که دنبال می‌شود همین موضوع است، اظهار داشت: هویت همان ویژگی رفتاری و شخصیتی است که شاکله یک فرد را می‌سازد.

 

هویت ریشه در ایمان و اعتقادات و ارزش‌های فرد دارد

بطحائی با بیان اینکه این هویت ریشه در ایمان و اعتقادات و ارزش‌های فرد دارد، گفت: این موضوعات هویت افراد را می‌سازد.

 

وی با بیان اینکه طبق گفته متخصصان آنچه بین آدم‌ها در جوامع مختلف تفاوت ایجاد می‌کند هویت افراد است، اظهار داشت: بخش عمده وظیفه معلمان تقویت هویت دانش آموزان است چرا که این هویت آینده دانش‌آموزان را تعیین می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در عصر جدید و دوران جدید جنگ‌های نظامی تفسیر پایداری برای استعمار و استثمار ندارد، گفت: دشمنان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر استعمار وارد جامعه شود با جنگ اقتصادی نمی‌تواند در آن جامعه حاکم شود و به تجربه دریافته‌اند که با این ابزار امکان سیطره واقعی بر جامعه وجود ندارد.

 

بطحائی گفت: تنها راهی که امروز زورگویان برای سیطره به جامعه به آن رسیده‌اند همان تغییر هویت مردم است و به عبارت دیگر برای اینکه تفاوتی بین مسلمان و غیرمسلمان نباشد باید هویت را هدف قرار دهند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره داشتند و در جمع خانواده فرهنگیان به موضوع احساس هویت پرداختند، گفت: به گفته ایشان یک جنگ بزرگ وجود دارد که باید جوانان هوشمند و همه کسانی که در مجموعه تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کنند این جنگ را جدی بگیرند.

 

جنگی بین هویت‌ها در حال رخ دادن است

بطحائی با بیان اینکه جنگی بین هویت‌ها در حال رخ دادن است، اظهار داشت: این جنگ در عرصه تربیت انسان‌هایی با هدف و شجاع برپاست چرا که عده‌ای می‌خواهند عکس این موضوع روی دهد.

 

وی گفت: این جنگ بین هویت ایرانی و اسلامی و هویتی که دشمنان در صدد غالب کردن آن هستند حاکم است.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموز باید با احساس هویت ملی رشد کند و تربیت و بزرگ شود، گفت: اگر یک جوان احساس هویت داشته باشد از انحراف و خیانت دور خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در این جنگ آموزش و پرورش و معلمان باید تلاش خود را جدی تر کنند چرا که این موضوع ناظر بر امروز و فردا نیست، گفت: سرباز بودن در این جنگ ناظر بر آینده انقلاب و ادامه ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و الهی در کشور است.

 

سند ۲۰۳۰ تیشه به ریشه هویت می‌زند

بطحائی بیان اینکه گاهی در کوچه و خیابان نشانه‌هایی می‌بینیم که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب در مورد سند ۲۰۳۰ به مراتب موضوع را تذکر می‌دهند به این دلیل است که امثال این اسناد تیشه به ریشه هویت می‌زنند کما اینکه سیطره‌ای که استعمار برای خالی کردن ظرف هویتی کشور ما پیش گرفته با این هدف است که ظرف و مظروف خود را در این ظرف جای دهد.

 

بطحائی با بیان اینکه نسبت به این احساس خطر باید مسئولانه برخورد کنیم، اظهار داشت: سند بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه ماست و گام به گام برای اجرای آن پیش می‌رویم.

 

وی با تأکید بر اینکه این سند یک ساله و دوساله نیست بلکه ما را به افق‌های تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی می‌رساند، گفت: شهدای ما فرهنگ شهادت را برای صیانت از هویت ترویج دادند.

 

بطحائی به برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر در این مراسم شرکت می‌کنیم و مراسم تکریم شهدا برگزار می‌شود در واقع تکریم از هویت ملی ایرانی و اسلامی انجام شده است، گفت: شهدا جان خود را فدای هویت ملی ایرانی و اسلامی کردند و برگزاری چنین مجالسی و زنده نگه داشتن یاد شهدا توجه به این موضوع است و باید با افتخار در این مراسم شرکت کرد.

 

وی همچنین با بیان اینکه نهایت ساده انگاری است که در این دنیای پر از دشمنی که انقلاب ۴۰ سال دوام داشته و روی پای خود ایستاده و رو به جلو حرکت کرده عامل آن را مدیران بدانیم، عنوان کرد: بقای انقلاب نتیجه خون شهداست چرا که شهدا ناظر ما هستند.

 

وی با بیان اینکه شهدا برای برپا کنندگان چنین برنامه‌هایی دعا می‌کنند، آرزو کرد: در صحنه ناجوانمردانه ای که دشمن به ما حمله می‌کند روسفید باشیم.

 

بطحائی همچنین خطاب به فرهنگیان همدان نیز گفت: امیدوارم به عنوان نماینده شما تا زمان حضور قدم‌های مؤثری برای حل مشکل مزمن خانواده معلمان که همان معیشت است، بردارم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------