حجتی 30 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ درخواست کرد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حجتی
وزیر جهاد کشاورزی طی دو نامه به وزیر کشور به طور مجدد 30 میلیارد تومان اعتبار جدید و همکاری استانداری ها و فرمانداری ها برای تخصیص تجهیزات جهت مبارزه با ملخ صحرایی را خواستار شد. 

به گزارش ایرنا، محمود حجتی در این نامه خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت: هجوم ملخ صحرایی از کشورهای همسایه بخش وسیعی از استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان را در برداشته است که امنیت غذایی و پایداری عرصه های طبیعی کشور را با تهدید جدی مواجه کرده است.

 

وی افزود: متاسفانه اعتبار تصویب شده تکافوی اقدامات و مدیریت یکپارچه مقابله و کنترل آفات مذکور را نمی دهد بنابراین خواهشمند است با طرح و تصویب اصلاح بند 1 تصویب نامه مذکور به مبلغ 300 میلیارد ریال مشتمل بر 150 میلیارد ریال هزینه ای و 150 میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه ای در هیات وزیران اقدامات لازم را به عمل آورید.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه دیگر خود به وزیر کشور همکاری و هم افزایی فرمانداری ها و استانداری ها را برای ارائه نیروی انسانی، ماشین آلات و سایر امکانات مورد نیاز یگان های عملیاتی را تا پایان شهریور خواستار شد.

 

به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد فائو از هشتم بهمن‌ پارسال نخستین دسته‌ های ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد و تاکنون این ملخ در گروه‌های بین 60 تا 300 تایی به استان های جنوبی ایران هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان هجوم آورده اند.

 

اکنون هجوم ملخ صحرایی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بیش از 8 استان کشور را با مخاطره مواجه ساخته است.

 

هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------