استاندار تهران : استعفای دو فرماندار استان تهران برای شرکت در انتخابات مجلس



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران از استعفای دو فرماندار پردیس و قدس برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در تصویب مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: این دومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران بود که موضوعاتی همچون بهره‌برداری همه جانبه از ظرفیت‌های اجرایی در سطح استان برای مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین گزارشی در مورد مداخله جدی برای مبارزه با مواد مخدر در برخی از محلات تهران همچون شوش و هرندی و بررسی شرایط سال گذشته در این محلات و اقداماتی که توسط شورای هماهنگی انجام شده است، مورد بررسی قرار گرفت و از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز قدردانی شد.

 

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تهیه آئین‌نامه غربالگری مواد مخدر را نیز که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، یکی از اقدامات مهم در سطح استان خواند و افزود: مقرر شده که تدوین این آئین‌نامه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد که اقدامات خوبی تا کنون انجام شده، قطعاً با تدوین این آئین‌نامه اقدامات دستگاه‌های اجرایی با برنامه مدون پیش خواهد رفت.

 

وی ادامه داد: در جهت توسعه مراکز نگهداری مقرر شد هشت مرکز بهاران توسط شهرداری تهران به بهزیستی داده شود که از این هشت مرکز دو مرکز برای کودکان کار و شش مرکز برای نگهداری معتادان بهبود یافته اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: در این جلسه از قوه قضائیه خواسته شد که در خصوص خانه‌های پلمب شده که برای لابراتوار تولید شیشه مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز کمک شود تا در صورت تکرار این اقدامات در این خانه‌ها و تولید مواد روانگردان، نسبت به مصادره آنها اقدام شود تا این کار در سطح استان تهران به عنوان یک وحدت رویه قملداد شود و افرادی که دست به اشاعه تولید و قاچاق مواد مخدر می‌زنند، بدانند که با آنها برخورد قاطعی انجام می‌شود. البته در این میان نیروی انتظامی نیز برای تهیه مدارک لازم و هر آنچه که قوه قضائیه لازم داشته باشد، آمادگی خود را اعلام کرد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اقدامات شهرداری تهران در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: شهرداری پای کار است. منتهی باید بر اساس قانون به همراه بهزیستی احداث مراکز توانمندسازی را انجام دهد و ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر نیز افزایش پیدا کند. در حال حاضر تحویل هشت مرکز بهاران نشان از همکاری شهرداری در این حوزه دارد، اما باید تشویق شود که اقدامات مؤثر خود را با توان بیشتری ادامه دهد.

 

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افرادی که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان باید از سمت‌های خود در مهلت قانونی استعفا می‌دادند، گفت: هنوز به طور کامل افرادی که استعفای خود را اعلام کرده‌اند جمع‌آوری نشده‌اند، اما در خود استانداری دو فرماندار پردیس و قدس استعفا دادند و امام جمعه اندیشه نیز رسماً استعفای خود را اعلام کرده، مقرر شده که افرادی که قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند در مهلت قانونی استعفای خود را رسماً اعلام کنند و این استعفا از طریق فرمانداری‌ها اعلام شود. قطعاً تعداد افرادی که استعفا دادند، بیشتر خواهد شد که در رأس آنها وزیر آموزش و پرورش قرار دارد.

 

وی در خصوص تغییر در سایر فرمانداری‌های استان تهران نیز گفت: فعلاً فرمانداران تثبیت شده هستند و اخباری مبنی بر تغییر در فرمانداری شمیرانات و یا سایر فرمانداری‌ها صحت ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------