هجوم بی سابقه نوعی جیرجیرک سیاه به آبادان و خرمشهر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جیرجیرک
هجوم بی سابقه نوعی جیرجیرک سیاه به آبادان و خرمشهر علاوه بر سلب آسایش شهروندان در ساعات شب باعث نگرانی کشاورزان منطقه نیز شده اند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،جمعیت جیرجیرک ها در مناطق شهری و روستایی جنوب استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر بیشتر از سایر نقاط این استان بوده و این حشره در کوچه ها، منازل به ویژه بوستان های شهری به وفور مشاهده می شود.

 

این حشره که بیشتر فعالیت آن در شب می باشد از مسیر پنجره، نور گیر و مجاری فاضلاب وارد منازل شده و ضمن پراکنده شدن در نقاط مختلف ساختمان با صدای گوش خراشی که از خود تولید می کند موجب سلب آسایش شهروندان شده است.

 

به گفته تعدادی از شهروندان آبادانی، جمعیت جیرجیرک ها به حدی افزایش یافته که امکان کنترل جمعیت آن حتی با سموم حشره کش نیز میسر نیست.

 

حسین حمیدپور شهردار آبادان در این خصوص گفت: از ۲ هفته پیش پاکسازی مناطق آبادان برای مبارزه با جیرجیرک ها آغاز شده و این عملیات تا پاکسازی کامل سطح شهر ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: برای سمپاشی جوی‌های روی باز سطح شهر نیاز به سم مخصوص داریم که بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی باید در اختیار شهرداری قرار دهند که تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

 

شهردار آبادان افزود: شهرداری آبادان برای جمع آوری نخاله و لایروبی جوی‌های سطح شهر با تمام توان وارد عمل شده و ارگان‌های ذیربط در شهرستان باید با شناسایی دقیق کانون‌های تجمع این گونه حشرات و سم پاشی منطقه با رعایت کامل مسائل بهداشتی و زیست محیطی با همکاری و تعامل سایر ادارات وارد عمل شوند.

 

ناجی شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی استان خوزستان، بارندگی قابل توجه امسال موجب زیر آب رفتن زیستگاه جیرجیرک ها شده ضمن اینکه گرما بهترین محیط را برا ی رشد و تکثیر حشرات فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد: جیرجیرک ها تا کنون به مزارع کشاورزی آبادان و خرمشهر آسیبی وارد نکرده ولی برای سمپاشی مزارع منطقه در صورت ضرورت آمادگی کامل داریم.

 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: از شهروندان درخواست می شود برای کنترل جمعیت این حشرات از مواد شیمیایی استفاده نکنند.

 

شهیب زاده گفت: در صورت افزایش بی رویه و خارج از کنترل جمعیت این حشره، سم مخصوص برای مقابله با آنها در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------