ممنوعیت ورود کامیونت‌ها در سطح شهر تهران در دو هفته ابتدایی مهر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری تهران
معاون شهردار تهران از ممنوعیت ورود کامیونت‌ها در سطح شهر تهران در دو هفته ابتدایی مهر خبر داد. 

به گزارش ایلنا، نشست خبری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با محوریت استقبال از مهر برگزار شد.

 

محسن پورسدآقایی، در ابتدای نشست با اشاره به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: نکته حایز اهمیت در مهر ماه این است که با پایان فصل تابستان، میزان ترافیک شهر افزایش می یابد. این رقم تا ۴۰درصد در برخی روزها می تواند افزایش یابد.

 

وی افزود: نیمه دوم سال نیمه ترافیکی است و چون در برخی مواقع با وارونگی هوا مواجه می شود، با آلودگی هوا همزمان است. برای کنترل ترافیک در دو هفته اول مهر اقداماتی را در نظر گرفتیم. در دوهفته اول مهر همه کامیونت ها، حتی کامیونت های توزیع مواد و کالاها حق تردد از ساعت ۶تا ۹صبح در سطح شهر را ندارند و در صورت مشاهده جریمه و متوقف خواهند شد. این تنها مخصوص مناطق مرکزی شهر نیست و در تمام شهر تهران حاکم است.

 

معاون شهردار تهران گفت: بحث دیگر که در حال دنبال شدن است شناور شدن ساعات اداری است. این طرح در دو سال گذشته انجام شد، اما تفاوت امسال این است که هم در شروع و هم در پایان کار ساعات اداری طرح شناور انجام می شود.

 

پورسیدآقایی تصریح کرد: امسال با طرح ترافیک جدید، امیدواریم با توجه به محدودیت ها در محدوده کاهش، شاهد کاهش مقدار خودروهایی باشیم که کارکنان استفاده می کنند. از همه کارکنان درخواست می کنم، سعی کنند ظرفیت ۲۰روز در فصل را تا جایی که ممکن است در دو هفته اول مهر استفاده نکنند.  لذا توصیه و خواهش من این است، در دو هفته اول از ۲۰روز تردد رایگان استفاده نکنند تا ترافیک اول مهر را با مدیریت بهتری دنبال کنیم‌.

 

معاون شهردار با یک درخواست عمومی از مردم گفت: ترافیک را تنها با برنامه های شهرداری نمی توان حل و فصل کرد و اصل موضوع رفتار رانندگان در شهر است. برخی رانندگان رفتار خودخواهانه ای دارند و توقف را در نزدیک‌ترین و راحت ترین مکان می خواهند انجام دهند. توقف دوبله و توقف در تقاطع باعث افزایش ناخوشایند ترافیک شهر می شود‌. در نتیجه از رانندگان خواهش می کنم رعایت حقوق سایر شهروندان را داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش والدین دانش آموزان در افزایش ترافیک افزود: شاهد ازدحام توقف در مقابل درب مدارس هستیم که ترافیک سنگینی ایجاد می کند، و از والدین دانش آموزان نیز خواهش می کنم توقف را به نقاط دورتری منتقل کنند. اگر توقف اضافه نداشته باشیم و ترافیک تنها در حال حرکت باشد، بخش زیادی از مشکل ترافیک حل می شود‌. این پیام به مردم برسد که همه باید در حل مسأله ترافیک شهر همکاری کنیم.

 

او در ادامه افزود: اکنون نسبت به سال گذشته دو خط جدید مترو داریم که هر دو به کمک حمل و نقل و ترافیک آمده اند‌ و از تمام ظرفیت خود در اول مهر استفاده می کنیم. امروز برای اولین بار میزان اتوبوس های متوقف در ده سال گذشته به زیر ده درصد رسیده است‌ و بیش از ۹۰درصد ناوگان حمل و نقل را در اول مهر در خط خواهیم داشت. هیچ واگن متوقفی امروز نداریم و در ابتدای مهر نیز هیچ قطار منتظر تعمیر و کمبود قطعه ای نداریم و با تمام ظرفیت سرویس دهی خواهیم داشت.

 

وی درباره ورود  قطارهای جدید به خطوط مترو گفت: خط هفت با قطارهای جدید افتتاح شد و از قطار بقیه خطوط استفاده نکردیم و چهار قطار جدید در روز افتتاح در این خط قرار گرفتند.

 

پورسیدآقایی در ادامه افزود: بخش پایانی خط شش متروی تهران از ایستگاه تربیت مدرس تا کوهسار تا پایان سال افتتاح خواهد شد. البته کارهای نهایی ایستگاه امام حسین (ع) نیز در حال انجام است و در آینده نزدیک افتتاح خواهدشد.

 

معاون شهردار تهران درباره درآمد حاصل از طرح ترافیک گفت: نزدیک به ۱۶۰میلیارد تومان وصولی امسال از طرح ترافیک بوده است که بخشی از آن در اتوبوسرانی و مترو  و توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شده است. برای ۲۸دستگاه اتوبوس، ۲۰۰دستگاه تاکسی و حدود ۲هزار دستگاه دوچرخه شیوه نامه ها مشخص شده و از محل این درآمدها وام می دهیم.

 

وی درباره سرانجام تاکسی های اینترنتی گفت: قیمت تاکسی های اینترنتی تحت کنترل هیچ نهادی نیست و خود آنها تعیین می کنند و براساس رصد و مشاهدات ما در سطح شهر از ابتدای تیر ماه سی درصد افزایش قیمت داشتند. تعیین قیمت در اختیار شهرداری نیست و دستورالعمل شهرداری تنها درباره نحوه کنترل خودرو و رانندگان است. دستورالعمل تاکسی های اینترنتی برای وزرا ارسال شده است و احتمالا تا پایان هفته با حضور دستگاه های ذی ربط در یک مراسم رسمی توسط وزارت کشور ابلاغ می شود.

 

او در پاسخ به سوالی درباره پرونده عوارض طرح زوج و فرد گفت: این پرونده مختومه بوده و بسیاری از مردم عوارض خود را پرداخت کرده اند و پرونده شکایت پلیس راهور به جایی نرسید.

 

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی درباره فروریزش در منطقه ۲۰ در محل احداث خط مترو اظهار داشت: این منطقه در حال رصد است و به دلیل حفاری توسط دستگاه TBM  در عمق ۱۷مترب زمین، باعث باز شدن حفره هایش خاک و ایجاد ریزش در سطح خیابان می شود. این ریزش ناشی از خود مترو نیست  در تونل مترو اتفاق نمی افتد. نکته مهم این است که در این منطقه حفاری از زیر منطقه مسکونی عبور کرده و هیچ اتفاقی رخ نداده است، اکنون زیر خیابان شهید غیوری مشغول حفاری هستیم که در دو محل حفره هایی ایجاد شده که هم دستگاه هاب ذی ربط و هم ستاد بحران در حال رصد آن هستند.

 

وی در خصوص  اینکه آیا برنامه خاصی برای معلولین در هفته های ابتدایی مهر در نظر گرفته شده اظهار داشت: برنامه خاص جدیدی برای معلولان نداریم و همان برنامه های قبلی را در دو هفته ابتدایی مهر انجام می دهیم.

 

معاون شهردار تهران گفت: در مورد موضوع مدارس اقدامات سال به سال بهتر شده و با راه‌اندازی سامانه سپند تقریبا بیش از 90 درصد سرویس مدارس نظم گرفته و ساماندهی شده اند، البته در روز نخست بازگشایی مدارس سرویس‌ها به دلیل اینکه هنوز محل دقیق دانش‌آموزان مشخص نیست به خانواده‌ها اعلام می‌کنند خودشان فرزندانشان را جابه‌جا کنند.

 

وی در ادامه افزود: برای دو هفته ابتدایی مهرماه پروژه‌های عمرانی تا دو  هفته متوقف خواهد بود و به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده است که در مقابل مدارس خط‌کشی عابر پیاده انجام و جهت رفع عارضه کارگاهی اقدام کنند.

 

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تسهیلات دوچرخه های اشتراکی برای دانش آموزان گفت: طی مصوبه روز گذشته، ودیعه ثبت نام دانشجویان و خبرنگاران را شهرداری پرداخت می کند  و تنها هزینه بیمه توسط این اقشار پرداخت می شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا خانم ها نیز می توانند در سامانه بیدود ثبت نام کنند گفت: این مسأله کلی است‌.

 

وی درباره پارک حاشیه ای گفت:  این طرح در منطقه دو در حال انجام است. هیچ کس حق ندارد جلوی ساختمان را به عنوان محل پارک شخصی درنظر گیرد و پارک هوشمند امکان این کار را انجام بین می برد. کسی محوطه اختصاصی برای خود در خیابان ها نخواهد داشت. این طرح به زودی در مرکز شهر در منطقه ۶,۷,۱۱ و ۱۲ انجام و تا پایان سال این مناطق به طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای می پیوندند‌.

 

وی افزود: بعد از این کسی در تهران نمی تواند پارک دائمی رایگان از صبح تا شب داشته باشد.

 

پورسیدآقایی درباره ممانعت از پارک ماشین ها در کوچه ها اظهار داشت: اگرکسی در داخل کوچه ها اجازه پارک ندهد تخلف است و در صورت اطلاع دادن با آن برخورد می شود‌.

 

وی درباره رضایت از پارک حاشیه ای در منطقه دو گفت: پارک حاشیه ای در منطقه دو بسیار خوب پیش می رود، اما طبیعی است که هرکسی که می خواهد برای پارک پول بدهد ناراضی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------