۹۰۰ هزار نفر از 2میلیون زائر اربعین به کشور بازگشتند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, اربعین
سردار حسین اشتری روز گذشته در حاشیه بازدید از مرز میرجاوه به خبرنگاران گفت: گزارش‌های رسیده از مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و خسروی نشان می‌دهد که از ابتدای محرم حدود ۲ میلیون نفر به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که ۹۰۰‌هزار نفر از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند.

 به گزارش ایسنا ؛رئیس پلیس کشور از آمادگی کامل پلیس در خدمت‌رسانی به زائران حسینی در مرزهای کشور خبر داد و ادامه داد: مشکلاتی در بحث حمل و نقل برای جابه‌جایی مسافران در آن طرف مرزهای کشورمان به سمت مرز عراق وجود دارد که مسئولان عراقی و ایرانی تلاش می‌کنند این مشکلات را رفع کنند تا حرکت زائران متوقف نشود.

 

سردار اشتری تأکید کرد که هفته آینده اوج تردد زائران به عتبات‌عالیات خواهد بود با این حال همکاران ما در پلیس و دیگر نیروهای مسلح آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به زائران را دارند و امیدواریم مشکلات موجود نیز رفع شود.

 

وی درباره وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای هم گفت: به علت استقبال عظیم زائران ترافیک سنگینی در جاده‌های منتهی به مرز بخصوص در مرز مهران وجود دارد که این وضعیت باعث توقف چندساعته زائران در بعضی از مسیرها شده‌است. وی به زائران توصیه کرد که سفر خود را مدیریت کنند و در مسیر بازگشت هم با مأموران انتظامی همکاری داشته باشند.

 

فرمانده پلیس کشور درباره نحوه ارائه خدمات گذرنامه به زائران هم گفت: با توجه فرآیند طولانی چاپ گذرنامه و تحویل آن به زائران در ایام اربعین صدور گذرنامه موقت برای زائران در دستور کار قرار گرفته تا مشکلی در تردد زائران پیش نیاید. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------