شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما رد شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, کاووس سیدامامی
شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در پرونده شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما به خاطر پخش مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه»، قرار منع تعقیب صادر کرد.  

پیام درفشان وکیل خانواده کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، با اعلام این خبر به ایرنا گفت: به دنبال پخش مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» از صداوسیما درباره کاووس سیدامامی، فرزندان او به عنوان اولیای دم، از رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیاسی این سازمان، مدیر شبکه دوم سیما، تهیه‌کننده و مسئول سازمانی برنامه ۲۰:۳۰ و تهیه‌کننده و عوامل تولید و آمر تهیه برنامه «منطقه ممنوعه» شکایتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه دایر بر توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و اقدام علیه امنیت ملی مطرح کردند.

 

این وکیل دادگستری افزود: به تازگی و پس از گذشت بیش از یک سال از طرح این شکایت، بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مطروحه را نپذیرفته و اقدام به صدور قرار منع تعقیب کرده است.

 

درفشان گفت: بازپرس پرونده با استناد به لوایح دفاعی صداوسیما در قرار صادره عنوان کرده که «برنامه منطقه ممنوعه عیناً همان محتوایی است که از سوی نهادهای ذی‌ربط امنیتی به سازمان صدا و سیما ارسال و بدون دخل و تصرف برای مردم اطلاع رسانی شده و این سازمان نه تنها مجاز بلکه مکلف به پخش برنامه بوده است.»

 

کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود که اوایل بهمن ۹۶ به همراه چند نفر دیگر از فعالان محیط زیستی بازداشت و بر اساس آنچه از مسئولان قضایی اعلام شد، ۱۹ بهمن در زندان اوین خودکشی کرد و درگذشت.

 

به دنبال این قضیه و تشکیل پرونده برای فعالان محیط زیستی، مریم مبینی همسر کاووس سیدامامی نیز با دستور مقام قضایی ممنوع‌الخروج شد و چند مرتبه نیز از او به عنوان مطلع تحقیق به عمل آمد. دستور ممنوع‌الخروجی مبینی دی سال ۹۷ دوباره تمدید شد که وکلای وی از سرپرست دادسرای امنیت به عنوان صادر و تمدیدکننده دستور ممنوع‌الخروجی به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردند تا اینکه دستور مزبور رفع شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------