زمان دسترسی معتادان به موادمخدر، کمتر از ۱۰ دقیقه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ارتباط با مدت زمان دسترسی معتادان به مواد مخدر، گفت: افراد مصرف‌کننده در مدت زمانی کمتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه به مواد مخدر مصرفی خود دسترسی پیدا می‌کنند. 

فاطمه رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اینکه کدام ماده‌ مخدر در زنجان بیشتر مورد استفاده معتادان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از میان موادمخدر اکثریت معتادان در استان به ماده مخدر تریاک و مشتقات آن اعتیاد دارند.

 

این مسئول در خصوص سن مصرف‌کنندگان ماده مخدر تریاک و مشتقات آن در استان زنجان، بیان‌ کرد: بیشتر مصرف‌کنندگان مواد مخدر در استان زنجان افراد بالای ۲۷ سال هستند که در دام آن گرفتارند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، درخصوص اقدامات مقابله‌ای در برخورد با اعتیاد و ریشه‌کنی آن در استان، اظهار کرد: از جمله اقدامات مقابله‌ای انجام شده در سطح استان زنجان جهت برخورد با اعتیاد، می‌توان به مواردی همانند از بین بردن پاتوق و پلمپ کردن خانه پاتوق‌ها، ناامن کردن محل‌های پرخطر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و جمع‌آوری خرده‌فروش‌ها اشاره کرد.

 

رضایی در زمینه فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان زنجان نیز گفت: تعداد ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان وجود دارد که در این اماکن افراد معتاد به مدت ۲۱ روز نگه‌داری می‌شوند و به مراکز سرپایی ارجاع داده می‌شوند.

 

وی پیرامون توصیه‌هایی به خانواده‌ها، عنوان‌ کرد: خانواده‌ها الزاما از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند، ارتباطات صمیمی خود را با فرزند حفظ کرده و در جریان کارها و امورات فرزندان خود قرار گیرند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------