طوفان ویرانگر سیارا به اروپا رسید/لغو پروازها و حرکت قطارها و کشتی‌ها در بریتانیا و فرانسه



بسیاری از پروازها و حرکت قطارها و کشتی‌ها در بریتانیا و فرانسه لغو شد و در بلژیک و بریتانیا مسابقات فوتبال و برخی ورزش‌های دیگر نیز به دلیل وزش باد شدید به آینده موکول گردید. 

با رسیدن طوفان شدید موسوم به «سیارا» زندگی عادی مردم و فعالیت‌های روزمره ساکنان مناطقی از غرب و شمال غرب اروپا مختل شد.

 

طوفان سیارا در سواحل بریتانیا/ Copyright 2020 The Associated Press

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,طوفان ویرانگر سیارا

  

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، طوفان سیارا در روز یکشنبه سبب لغو بسیاری از پروازها و حرکت قطارها و کشتی‌ها در بریتانیا و فرانسه شد و در بلژیک و بریتانیا مسابقات فوتبال و برخی ورزش‌های دیگر نیز به دلیل وزش باد شدید به آینده موکول گردید.

 

بریتانیا و ایرلند 

بنا بر پیش‌بینی‌ها، توان طوفان سیارا در روز یکشنبه در اسکاتلند و سایر مناطق شمال بریتانیا بسیار زیاد است و بیم آن می‌رود که خساراتی به بار آورد. سرعت این طوفان در مناطق مختلف بریتانیا احتمالا تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و با بارندگی شدید همراه خواهد بود.

 

«مت آفیس»، سازمان هواشناسی بریتانیا در انگلیس و ولز تا ساعت ۲۱ به وقت محلی در روز یکشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) وضعیت هشدار نارنجی اعلام کرده است. وضعیت نارنجی مرحله پیش از آخرین وضعیت هشدار یعنی قرمز است.

 

مت‌ آفیس همچنین گفته ممکن است برق بخش‌هایی از کشور بر اثر طوفان و باران شدید قطع شود.

 

تا بعدازظهر یکشنبه شدیدترین وزش طوفان سیارا در اسکاتلند گزارش شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این روز دست کم سه نفر بر اثر فرو ریختن بخشی از سقف یک بار در شهر پِرت اسکاتلند مجروح شدند.

 

در ایرلند هم وضعیت نارنجی اعلام شده و دولت نسبت به خطر طغیان رودخانه‌ها به شهروندان هشدار جدی داده است. بر اثر طوفان سیارا تا کنون برق ۱۰ هزار خانه، مزرعه و شرکت قطع شده است.

 

فرانسه و سایر کشورها

دولت فرانسه نیز در ۳۵ شهرستان شمالی، یعنی تقریبا تمام نیمه شمالی کشور وضعیت نارنجی هشدار آب و هوایی اعلام کرده و مردم را از حضور در نزدیکی درخت‌ها و سواحل دریا بر حذر داشته است.

 

فرمانداری استان اودفرانس در شمال فرانسه ضمن هشدار این که طوفان سیارا ممکن است حتی رفت و آمد وسایل نقلیه همگانی درون‌شهری و سرویس‌های مدارس را هم مختل کند، از مردم خواسته است تا از سفرهای نالازم پرهیز کنند.در بلژیک علاوه بر لغو مسابقات ورزشی و به تعویق افتادن بازی‌های لیگ فوتبال این کشور، پارک‌ها و مناطق تفریحی جنگلی در بروکسل و برخی نقاط دیگر از بیم سقوط شاخه درختان بسته شده است.

 

با رسیدن طوفان زمستانی سیارا به آلمان، نشست و برخاست برخی هواپیماها در فرودگاه‌های فرانکفورت، برلین، مونیخ، کلن و هانوفر لغو شد. مقام‌های آلمانی می‌گویند این وضعیت ممکن است تا روز دوشنبه در فرودگاه‌های این کشور ادامه داشته باشد. دولت آلمان تا ساعت ۱۸ به وقت محلی در روز دوشنبه در این کشور وضعیت هشدار آب و هوایی اعلام کرده است.

 

حرکت برخی قطارها در شمال آلمان نیز متوقف شده است.

 

از سوی دیگر دولت لوکزامبورگ نیز به دلیل احتمال بروز خطر برای دانش‌آموزان در شرایط وزش باد شدید، مدارس این کشور را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------