زمان طرح ترافیک تهران کاهش یافت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زمان طرح ترافیک
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران اعلام کرد: بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران و در پی شیوع کرونا در پایتخت، اجرای طرح های ترافیکی تهران به میزان دو ساعت و نیم در هر روز کاهش یافت. 

عمار سعیدیان فر روز چهارشنبه با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای ترافیک تهران به خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام برای کنترل شیوع کرونا و با توجه به درخواست عمومی برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از حضور در محل های پرتجمع گرفته شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای از شنبه(یازدهم اسفند) تا آخر هفته آینده از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر اجرا می شود.

 

سعیدیان فر یادآور شد: پیش از این زمان اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۸ در نیمه دوم سال بود که حالا با تصویب شورای عالی ترافیک زمان اتمام یک ساعت زودتر و زمان آغاز نیز یک ساعت و نیم دیرتر خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

 

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

 

زمان اجرای طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

 

 همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

 

 نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و  خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------