آخرین وضعیت امتحانات دانش آموزان از زبان وزیر آموزش و پرورش



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
حاجی میرزایی گفت: برنامه‌ای برای تغییر زمان امتحانات نداریم و امیدواریم آنچه که نیاز است از طریق آموزش مجازی به دانش‌آموزان انتقال دهیم. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین تصمیمات این وزارتخانه برای جبران تعطیلی‌ مدارس، اظهار کرد: سه وظیفه خاص در آموزش و پروش داریم؛ وظیفه اول ما استمرار آمزش است؛ هدفمان از تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست و جریان آموزش باید با قوت ادامه یابد.

 

حاجی میرزایی گفت: وظیفه دیگر ارائه آگاهی‌های آموزشی و بهداشتی به خانواده ها، دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و سرویس‌های آموزشی است. وظیفه آخر ارتقای بهداشتی مدارس و فراهم کردن این تجهیزات برای آن‌هاست.

 

او درخصوص آموزش دروس از طریق رسانه ملی ادامه داد: از روز شنبه، ۱۰ اسفند ماه همکاری صداوسیما با آموزش و پرورش در ۱۰ نوبت آغاز شده و امروز به ۱۴ نوبت ارتقاء پیدا خواهد کرد.

 

حاجی میرزایی افزود: خوشبختانه با بازخورد‌هایی که از دانش‌آموزان و خانواده‌های سراسر کشور گرفته ایم، این رویه با استقبال مواجه شد و با توجه به اینکه ۳۰ درصد از زمان‌بندی آموزشی باقی مانده، نیاز است که این روند افزایش پیدا کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود هزار کتاب درسی و ۲۵۰ عنوان درس داریم و علاوه بر شبکه آموزش نیاز است که شبکه‌های دیگر سیما به کمک بیایند تا در این فرصت تعطیلی، آموزش هاى درسی ارائه شوند.

 

او با اشاره به اینکه رئیس سازمان صداوسیما در خصوص این همکاری اعلام آمادگی کرده است، بیان کرد: یک شبکه مجازی برای ارتباط دانش‌آموزان و معلمان آماده شده است به نام شبکه «شاد» که از این طریق محتوای درسی به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

حاجی میرزایی بیان کرد: زیر ساخت فناوری این برنامه با همراهی اپراتور‌های مختلف تهیه شده و ظرف دو الی سه روز آینده ارائه می‌شود. در این برنامه محتوای آموزشی را در اختیار معلمان قرار می‌دهیم و خود معلمان هم تحت نظارت مدیر مدرسه‌ی خود می‌توانند مطالب آموزشی اضافه کنند.

 

راه اندازی شبکه رشد برای تولید محتوای آموزشی به صورت الکترونیکی

او گفت: شبکه الکترونیکی دیگری به نام «رشد» تمام محتوا‌های آموزشی را به صورت الکترونیکی تولید کرده و آن هم به زودی فعال خواهد شد. برخی از مجموعه‌هایی که در حال حاضر خدمات ویدیویی ارائه می‌کنند هم اعلام آمادگی کردند که فضایی را به آموزش و پرورش اختصاص دهند تا به صورت رایگان آموزش‌ها انتقال پیدا کند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمام تلاش ما پوشش صد درصدی آموزش است؛ بنابراین باید از ابزار‌های مختلف بهره ببریم تا با توجه به اصل عدالت آموزشی، اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان سراسر کشور در جریان مواد آموزشی قرار می‌گیرند.

 

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امروز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه، دستورالعملی مبنی بر نقش مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان برای پیگیری امر آموزش دانش‌آموزان در حال تدوین است، مطرح کرد: از طریق ۱۰ هزار مدرس تعلیم دیده و ۳۷۰ مرکزمشاوره، خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها داده شود و آن‌ها را برای کمک به فرزندانشان در تحصیل و استمرار یادگیری‌شان توانمند کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه های روزانه با مسئولین وزارت آموزش و پرورش، درصدد ارائه تمام تمهیدات لازم و فراهم کردن یک خط پیوسته و با برنامه در تمام سطوح آموزش و پرورش هستیم.

 

تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز بهداشتی مدارس

حاجی میرزایی در خصوص تجهیز بهداشتی مدارس، بیان کرد: به منظور ارتقای سطح بهداشت، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است و متناسب با میزان آلودگی استان‌ها به ویروس کرونا و همچنین تناسب دانش‌آموزان این بودجه دراختیارشان قرار می‌گیرد.

 

برنامه‌ای برای تغییر زمان امتحانات نداریم

او در پاسخ به این سوال که آیا عناوین درسی و بودجه بندی برای امتحانات پایان سال کاهش می‌یابد یا خیر، گفت: فعلا برنامه‌ای برای کاهش محتوای آموزشی و تغییر زمان امتحانات نداریم. در شرایط کنونی امیدوار هستیم با توجه به ابزار‌های آموزشی مجازی و از طریق صداوسیما تمام آنچه که نیاز است را به دانش‌آموزان انتقال دهیم؛ چراکه ۷۰ درصد جریان آموزش از مهرماه امسال تا به امروز انجام شده است و ۳۰ درصد باقی تأمین خواهد شد.

 

حاجی میرزایی با اشاره به بخش نامه‌ای که به مدارس برای الزام حضور دبیران در کلاس‌ها ارسال شده است، بیان کرد: منظور دقیق آن بخش نامه، صرف به حضور معلمان در کلاس نبوده است و مهم حفظ ارتباط آن‌ها با دانش‌آموزان است و ارائه آموزش‌های لازم به آنهاست.

 

تصمیمات در خصوص تعطیلی مدارس براساس پروتکل‌های بهداشتی گرفته می‌شود

وزیر آموزش پرورش در خصوص تداوم تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: طبق مصوبات جلسات ستاد ملی پدیده کرونا که به سرپرستی وزارت بهداشت به طور مداوم در حال برگزاری‌ است، تصمیمات در خصوص تعطیلی مدارس براساس پروتکل‌های بهداشتی گرفته می‌شود. با توجه به بررسی هاى کنونى، فعلا تا دوشنبه مدارس تعطیل خواهد بود و برای استمرار تعطیلات و یا توقف تعطیلات مجددا جلساتی برگزار خواهیم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------