50 درصد تهرانی‌ها از کرونا نمی‌ترسند/ برگزاری کنسرت با صندلی‌های خالی در پایتخت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اعلام جزئیات دومین نظرسنجی از مردم پایتخت در مورد کرونا گفت: هنوز نیمی از مردم تهران ترسی از ابتلا به کرونا ندارند و در خانه‌شان نمی‌مانند. 

به گزارش ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه عصر امروز در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح برنامه‌های آتی شهرداری تهران در نوروز 99 برگزار شد با بیان اینکه پیش از این شهرداری تهران برنامه‌هایی را در خصوص نوروز 99 تحت عنوان نوروزگاه برگزار کرده بود گفت: اما با شیوع کرونا و لزوم قطع زنجیره، تمامی برنامه‌های نوروزگاه را در شهرداری تهران تعطیل کردیم و برنامه‌ای را تحت عنوان نوروزخانه ایجاد کردیم.

 

وی با بیان اینکه اینکه با اعلام شیوع کرونا در کشور، شهردار تهران از معاونت فرهنگی واجتماعی خواست که دو سناریو برای برنامه‌های نوروزی شهرداری در تهران تدوین کند که در یکی از این برنامه‌ها به مسئله شیوع کرونا به صورت ویژه توجه شود، گفت: متاسفانه با توجه به ادامه شیوع کرونا در کشور ما مجبور شدیم سناریو دوم یعنی نوروز همراه با کرونا را در دستور کار قرار دهیم و بر همین اساس از آنجایی که لازم است مردم در خانه بمانند برنامه‌هایمان را معطوف به خانه و خانواده کردیم.

 

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه بر همین اساس شعار امسال شهرداری را "نوروزخانه" انتخاب کردیم که به معنای نوروز در خانه است گفت:‌ گروه هدف ما خانواده‌ها هستند و سعی داریم به نوعی اوقات فراغت اجباری آنها را پر کنیم.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تلویزیون و رادیو گفت: برنامه‌های متفاوتی را برای این ایام تدوین کردیم که مسابقه بزرگ اسم و فامیل و همچنین مسابقه بزرگ دابسمش که توسط محسن چاووشی یک قطعه خوانده شده و مردم باید آن را دابسمش کنند را با همکاری تلویزیون اجرا خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری نسبت به طراحی ورزش‌هایی در خانه اقدام کرده گفت: همچنین ستاد گردشگری تهران نیز تور مجازی موزه گردی و گردشگری مجازی را فعال کرده است.

 

وی افزود: همچنین برگزاری کنسرت صندلی‌های خالی را در دستور کار قرار دادیم و برای اولین بار است که از سوی یک نهاد رسمی کنسرتی با صندلی‌های خالی در راستای پر کردن اوقات فراغت برگزار می‌شود.

 

وی در مورد دو نظرسنجی اخیر شهرداری تهران با موضوع نگاه مردم به کرونا گفت: دو نظرسنجی با فاصله 10 روز در تهران انجام شده است و متاسفانه باید بگویم که در دو نظرسنجی انجام شده مشخص شد که هنوز نیمی از تهرانی‌ها از ابتلا به کرونا نمی‌ترسند و این در شرایطی است که بسیاری از مردم در خانه مانده‌اند اما هنوز 50 درصد مردم تهران از کرونا ترسی ندارند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم تهران قصد سفر ندارند، گفت: اما نظرسنجی‌ها نشان داده است که مردم در خانه خودشان هم نمی‌مانند که البته این مسئله با معیشت ارتباط مستقیمی دارد. چرا که 70 درصد مردم تهران اعلام کردند که با شیوع کرونا درآمدهایشان کاهش یافته و ترس از معیشت در دوران کرونا و پساکرونا دارند.

 

جوادی یگانه افزود: البته میزان دسترسی مردم به وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده و همچنین میزان اعتماد مردم به رسانه در آمار فوتیان و عملکرد دولت در نظرسنجی دوم نسبت به نظرسنجی اول که یک تفاوت 10 روزه دارد بهتر شده است و این نشان دهنده رضایت مردم است.

 

وی افزود: البته مردم در پذیرش مفهوم در خانه ماندن به این معنا که "در خانه خودمان بمانیم نه دیگران" هنوز موفق نشده‌اند و ما نگران روز اول عید، چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال هستیم. چرا که مردم در انجام این سنت‌هایی که مربوط به این سه روز است اصرار دارند و به نظر می‌رسد که هنوز بخشی از مردم در پذیرش خطرات کرونا مقاومت می‌کنند و لازم است که برای در خانه ماندن آنها برنامه‌های با نشاطی تهیه کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------