امتحانات دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با تشریح وضعیت حوزه های امتحانی، گفت: امتحانات نهایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است. 

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی از پایان امتحانات نهایی در ۱۶ تیرماه خبر داد و اظهار داشت: امتحانات نهایی برای ۶۶۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در ۶ هزار و ۷۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

وی افزود: از بین۱۲ پایه تحصیلی، ۱۰ پایه به صورت غیر حضوری و با اتکا به نظر حرفه‌ای معلمان تعیین تکلیف و نمره پایانی را دریافت خواهند کرد؛ اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری در حال برگزاری است.

 

ساکی تصریح کرد: امتحانات پایه نهم به صورت مدرسه‌ای برگزار و زمان طراحی سوال و تصحیح اوراق بر اساس شرایط مدرسه تعیین تکلیف می‌شود؛ اما امتحان نهایی پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در دو بخش سوال و امتحان یکسان برای کل دانش آموزان کشور برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۲ گروه تجربی و ریاضی در روزهای زوج و گروه علوم انسانی و معارف اسلامی در روزهای فرد در امتحانات شرکت می‌کنند؛ با این حال اگر اولیا و دانش آموزان در خصوص رعایت پروتکل بهداشتی مسئله‌ای را مشاهده کردند، با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش یا مرکز سنجش به ما اطلاع دهند.

 

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مفادی از پروتکل بهداشتی در زمان امتحانات گفت: فاصله هر صندلی باید حدود ۲ متر باشد و اگر کمتر از این میزان بود، نیاز به پیگیری است و تیم‌های نظارتی را به سرعت عازم حوزه اجرایی می‌کنیم.

 

وی از افزایش ۵۹ درصدی تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: گندزدایی همه سطوح و صندلی‌ها زیر نظر مراقبین بهداشت روزانه و بعد از امتحانات صورت می‌گیرد و مراقبین بهداشت و سلامت نیز در مبادی ورودی حوزه‌ها با استفاده از تب سنج اقدام به غربالگری می‌کنند و این افراد جدا از سایر دانش آموزان امتحان می‌دهند.

 

ساکی  ادامه داد: پوسترهای آموزشی که رفتار بهداشتی متناسب با شرایط را به دانش آموزان یادآوری کند، در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است و همه دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

 

وی از تلاش آموزش و پرورش در تهیه ماسک برای دانش آموزانی که همراه داشتن ماسک را فراموش کرده اند، خبر داد و افزود: فرم حضور و غیاب دانش آموزان که در گذشته به صورت لیست دست به دست می‌چرخید حذف شده و هر دانش آموز باید به صورت فردی لیست شخصی خود را پر کرده و به مراقبین حاضر در جلسه امتحان تحویل دهد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------