ثبت نام دانش آموزان پایه اول و هفتم به صورت مجازی انجام می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:با شیوع بیماری کرونا، ثبت نام در پایه اول ابتدایی و هفتم در ۶ ناحیه کلانشهر اصفهان ازابتدای تیرماه تا پایان شهریور به صورت مجازی انجام می شود. 

به گزارش مهر، محمد اعتدادی در ظهر روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ایام ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ اظهار داشت: برگزاری امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد که با تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا، ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ در پایه اول ابتدایی و هفتم در ۶ ناحیه کلان شهر اصفهان از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور و از طریق سامانه Http://erp.isfdu.ir/sabt99 در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت فراهم شده است و نیاز به مراجعه حضوری در مدارس برای ثبت نام نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت بیان داشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا، سایتی در سامانه تخصصی اداره کل آموزش و پرورش برای ثبت نام ۸۸ هزار دانش‌آموز پایه اول و ۷۳ هزار پایه هفتم برای ثبت نام در محدوده محل سکونت فعال شده است.

 

ثبت نام ورودی اول به صورت مجازی

وی با اشاره به اینکه چنانچه مدرسه‌ای خارج از محدوده تعریف شده، ظرفیت ثبت نام را داشته باشد پس از فعال شدن گزینه ثبت نام خارج از محدوده، والدین می‌توانند نسبت به ثبت نام در این مدارس اقدام کنند، تصریح کرد: تمام دانش آموزان در مدارس ثبت نام خواهند شد و جای نگرانی نیست.

 

وی اشاره‌ای هم به فرایند سنجش و سلامت دانش آموزان داشت و گفت: با تدابیر اندیشیده شده از ابتدای مردادماه با نوبت دهی سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول انجام خواهد شد.

 

اعتدادی با تاکید بر اینکه ثبت نام پایه اول به غیر از مدارس استعدادهای درخشان و شاهد به صورت غیرحضوری است، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و اداره پست با درج کد پستی و کدملی دانش‌آموز نزدیک ترین مدرسه برای ثبت نام معرفی می‌شود.

 

وی یکی از مزایای ثبت نام در محدوده منزل مسکونی را عدم استفاده از سرویس مدرسه دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با محدودیت و افزایش تعرفه همراه است و در این شرایط توصیه می‌شود والدین نسبت به ثبت نام در محدوده مبادرت ورزند.

 

تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس در سطح کلان خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره‌ای هم به برنامه ریزی دو ماه گذشته در ستاد پروژه مهر داشت و افزود: ساماندهی نیروی انسانی، فضای فیزیکی مدارس در روز اول مهر از اهم برنامه‌های ستاد پروژه مهر در سال تحصیلی جاری است.

 

وی با اعلام اینکه هرگونه تصمیم گیری برای بازگشایی زودهنگام مدارس و استفاده از ظرفیت‌های حداقلی و سایر گمانه زنی‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید را به ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش مربوط دانست و گفت: سناریوهای احتمالی با وضعیت سفید (مطلوب)، زرد (محتمل) و قرمز (غیرمحتمل) توسط کارشناسان استان اصفهان به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و هنوز هیچ گونه تصمیمی برای سال تحصیلی جاری اطلاع رسانی نشده است.

 

اعتدادی در پاسخ به خبرنگار مهر که نگرانی آموزش در پایه اول دبستان را در سال تحصیلی جدید عنوان کرد، گفت: اگرچه بهترین شیوه آموزش به ویژه برای پایه اول آموزش چهره به چهره است اما با تجربه به دست آمده از آموزش مجازی سعی می‌شود با ارتقا کیفی آموزش‌های لازم همراه باشد.

 

وی افزود: آموزش دروس عملی دانش آموزان فنی و حرفه ای با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت حضوری و از تاریخ ۶ خرداد تا ۱۵ مرداد ماه بر اساس نوبت دهی انجام می‌شود.

 

اعتدادی با اشاره به ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تا پایان امروز گفت: تاکنون بیش از دوازده هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برای آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام کردند که در روز جمعه، ۲۰ تیرماه ساعت نه صبح به رقابت بپردازند و ۳۰ درصد این دانش آموزان در این مدارس ثبت نام خواهند شد. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------