محسن هاشمی: تعداد مسافران مترو در روز به ۲ میلیون نفر می‌رسد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محسن هاشمی
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت طلا، ارز و مصالح ساختمانی باعث افزایش قیمت مسکن شده است، گفت: شهرداری و شورای شهر باید جهت رفع این معضل وارد عمل شوند و راهکارهایی را به دولت ارائه کنند. 

به گزارش خبرآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی امروز شورای شهر در مورد آمار مسافران مترو در پایتخت اظهار داشت: همزمان با آغاز فعالیت‌ها در کشور و بازگشایی اکثر مشاغل و صنوف آمار مسافران در مترو و اتوبوس رو به افزایش است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود آمار مسافران مترو به ۲ میلیون نفر در روز برسد که باید چاره‌ای در این زمینه اندیشید.

 

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط مسافران در حمل و نقل عمومی گفت: شهرداری باید با جدیت نسبت به تأمین، تولید و توزیع ماسک ارزان‌قیمت ورود یابد چرا که در حال حاضر تنها راه‌حل باقیمانده جهت مقابله با کرونا استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی است.

 

 رئیس شورای شهر تهران به مشکل شهروندان در زمینه خرید و اجاره منزل مسکونی اشاره کرد و گفت:‌ مباحث اقتصادی مانند پول‌های سرگردان، افزایش قیمت ارز، طلا، مصالح ساختمانی و زمین باعث شده که قیمت مسکن هم افزایش یابد و در این شرایط باید اقدامات و الگوی مشخصی جهت توسعه و عرضه زمین و مسکن داشته باشیم.

 

هاشمی گفت:‌شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه فعال شوند و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل در اختیار دولت قرار دهند تا بتوانیم به ساماندهی در این زمینه دست یابیم.

 

وی به موضوع آلودگی و ترافیک در کلانشهرها اشاره کرد و گفت:‌۳۰ تا ۴۰ سال است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله تهران با این معضل گرفتار هستند و راه‌ حل آن استفاده از طرح TOD یا پهنه حمل و نقلی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------