عربستان: فقط افراد کمتر از ۶۵ سال اجازه شرکت در حج امسال را دارند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,عربستان
توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد: با توجه به محدود بودن حج امسال،‌ تنها افراد کمتر از ۶۵ سال که هیچ‌گونه بیماری مزمنی هم ندارند، ‌می‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند. 

به گزارش شبکه خبری العربیه،‌ الربیعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد صالح وزیر حج عربستان گفت:‌ حاجیان قبل از انجام فریضه حج،‌ تست کرونا خواهند داد و بعد از حج نیز به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی خواهند بود.

 

وزیر بهداشت عربستان همچنین بر تدوین طرح بهداشتی و انجام اقدامات سخت‌گیرانه برای حفظ سلامتی حاجیان تاکید کرد.

 

وزارت حج و عمره عربستان دوشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری حج امسال (۱۴۴۱ هجری قمری) با تعداد بسیار محدود برای آن دسته از حاجیانی که از تابعیت‌های مختلف در داخل عربستان حضور دارند، برگزار می‌شود.

 

الربیعه با بیان اینکه تصمیمی که درباره حج امسال گرفته شده، تنها برای حفظ سلامت مسلمانان است، گفت: عوامل خدماتی و تیم کاری در حج نیز آزمایش و تست‌ کرونا را انجام خواهند داد.

 

وزیر بهداشت عربستان هچنین از  آماده شدن یک بیمارستان مجهز برای هر نوع اتفاق غیرمنتظره در حج خبر داد و گفت پروتکل‌های پزشکی مخصوص موسم حج در حال تکمیل است.

 

از سوی دیگر،‌ وزیر حج و عمره عربستان نیز گفت: ما برنامه‌های اجرایی ویژه‌ای برای حج امسال داریم.

 

وی تاکید کرد که فریضه حج امسال امن و بهداشتی خواهد بود و سلامت حاجیان در آن حفظ خواهد شد.

 

صالح همچنین احتمال ورود حاجیان از خارج از این کشور را حتی با وجود انجام آزمایش‌های مربوط به کرونا رد کرد.

 

وزیر حج عربستان گفت: تعداد حاجیان امسال بسیار اندک خواهد بود و پیش‌بینی شده که تعدادشان به بیش از ۱۰ هزار نفر نرسد.

 

وی درباره شرایط حضور حاجیان اتباع دیگر کشورها که در عربستان مقیم هستند نیز گفت:‌ با هیات‌های دیپلماتیک در خصوص نام‌نویسی حجاج‌شان هماهنگ خواهیم کرد.

 

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا و جان‌باختن حدود نیم میلیون نفر و ابتلای بیش از ۹ میلیون نفر، تصمیم گرفته شد که حج امسال محدود و به صورت داخلی برگزار شود.

 

تصمیم برای برگزاری محدود مراسم حج امسال در سعودی همزمان با آن روی می‌دهد که این کشور دیروز یکشنبه بیشترین مورد ابتلا به کرونا را از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به این بیماری ویروسی ثبت کرد.

 

وزارت بهداشت سعودی اعلام کرد که روز دوشنبه ۳هزار و ۳۹۳ مبتلای دیگر در این کشور شناسایی شدند و ۴۰ تن دیگر نیز به شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ افزوده شد. با احتساب این تعداد، مجموع کل مبتلایان در عربستان به ۱۶۱ هزار و پنج نفر و شمار جان‌باختگان به یکهزار و ۳۰۷ تن رسید.

 

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------