آموزش ترکیبی دانش‌آموزان از آغاز سال تحصیلی آغاز می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش
مسوول سامانه دانش‌آموزی شاد در آموزش و پرورش گفت: آموزش از آغاز سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی شامل آموزش حضوری، ارائه بسته‌های مجازی آموزشی و تلویزیونی آغاز می‌شود. 

حسن الحسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر کدام از شیوه های آموزشی برمبنای شرایط کشور تعلیم و تربیت ادامه می یابد.

 

وی افزود: در سال ۱۳۸۱ مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد که بر مبنای آموزش و پرورش از سه نوع آموزش حضوری، نیمه حضوری  و غیر حضوری بهره گیرد.

 

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش، برمبنای تصمیم شورای عالی آموزش عالی و متعاقب آن در شورای عالی آموزش و پرورش مصوباتی داشتیم تا ظهور آموزش از راه دور را شاهد باشیم. 

 

ابوالحسنی ادامه داد:  در حال حاضر با وجود شیوع ویروس کرونا شرایطی در جهان ایجاد شد که نظام آموزشی کشورها را با مشکل ایجاد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با شیوع ویروس کرونا با شعار آموزش تعطیل نیست، به ایجاد شبکه شاد رفت و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هرچند معلمان و دانش آموزان در برخی موارد به علت ایرادات ابتدایی در شبکه شاد رنج بردند و  کار در شبکه شاد سختی های بسیاری داشت، اما امید است سال تحصیلی جدید را در شرایطی که ایرادهای شبکه شاد رفع شود، آغاز کنیم.

 

وی عنوان کرد: آموزش دانش آموزان باید در فضایی صورت گیرد که کنش و تعامل ایجاد شود و درصد بالایی از تعاملات در شبکه مجازی باشد.

 

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با دانش آموزانی رو به رو هستیم که دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند ندارند، از این رو نمی توانند به مطالب شبکه شاد دسترسی پیدا کنند. دغدغه ما شکل گیری آموزش ترکیبی است تا خانواده ها و دانش آموزان بدون هیچ نگرانی سال تحصیلی را آغاز کنند.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------