آزمون‌ استعدادهای درخشان به تعویق افتاد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آزمون‌ استعدادهای درخشان
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از تعویق آزمون تیزهوشان خبر داد و گفت: با توجه به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزار نشدن آزمون تیزهوشان، این آزمون دو هفته به تاخیر افتاد. 

فاطمه مهاجرانی روز چهارشنبه در گفت و گویی تلویزیونی اظهار داشت: در شرایط فعلی همه ما موظف هستیم به فرامین ستاد ملی مقابله به کرونا تن دهیم. علی رغم اینکه همه برنامه ریزی‌ها انجام شده بود و ما نیز مایل بودیم که آزمون برگزار شود، اما با توجه به برنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا این آزمون به تعویق افتاد.

 

آزمون های مدارس سمپاد قرار بود روز ۲۷ تیرماه در دو نوبت صبح برای دانش‌آموزان پایه هفتم و بعد از ظهر برای دانش‌آموزان پایه دهم برگزار ‌شود.

 

وی ادامه داد: احتمالا آزمون تیزهوشان سال ۹۹ با یک تاخیر دو هفته‌ای برگزار شود، ‌آن هم به شرطی که شرایط کشور اجازه دهد،‌ آزمون را برگزار خواهیم کرد.

 

مهاجرانی گفت: زمان مطلوب با در نظر گرفتن یک تاخیر دو هفته‌ای روز دهم مرداد ماه است و امید است تا ۲ هفته دیگر شرایط کشور برای برگزاری این آزمون مهیا شده باشد.

 

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید صرفا برای حفظ سلامتی مردم و کم شدن بار کاری کادر درمان است؛ از این رو این آزمون نیز دو هفته به تاخیر افتاد.

 

وی افزود: در شرایط غیر عادی است که باید به صورت ویژه و فوق‌العاده کار کنیم و اکنون نیز شرایط کشور ویژه است. تا جایی که ممکن است باید کارها را موازی پیش ببریم تا بتوانیم زمان را بخریم. ‌همه  تلاش ما و همکاران این است که یک آزمون با سلامت کامل و حداقل نارضایتی برگزار کنیم.

 

مهاجرانی گفت: حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند و به علت نگرانی که  وجود دارد حدود ۶۰ درصد از والدین و دانش آموزان برای گرفتن کارت ورود به جلسه اقدام کردند؛ از این رو تعداد ۲۱۰ هزار نفر در نهایت با هم رقابت می‌کنند.

 

وی در خصوص برگزاری المپیادهای علمی گفت: المپیادهای علمی هم در حال برگزاری است و امروز و فردا روزهای آخرالمپیادهای ما است. المپیادهای جهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود و همچنین المپیاد فیزیک به صورت کامل از سوی کشور میزبان لغو شده است. ولی آزمون‌های شیمی، ریاضی و زیست شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود. به طور طبیعی قسمت عملی المپیادها حذف می‌شود و فقط در مورد المپیاد نجوم منتظر اعلام نظر کمیته جهانی هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------