تهران امروز شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
به گفته‌ی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخر هفته‌ با کاهش دما در تهران مواجه خواهیم شد. 

«صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با   ایلنا گفت: انتظار رگبار، باران و وزش باد شدید در استان‌های تهران سمنان و استان‌های شمالی را داریم.

 

وی ادامه داد: در واقع انتظار داریم در یک الی دو روز آینده در رشته کوه‌های البرز، رشته کوه زاگرس، بخش‌هایی از استان فارس، بخش‌های از استان کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان هرمزگان، به ویژه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های رگباری باشیم.

 

ضیائیان افزود: دما تا اواسط هفته در اغلب نقاط کشور با همین موج گرمایی که وجود دارد پایدار خواهد ماند، در مناطق جنوب غربی استان‌های خوزستان و ایلام تا پایان هفته موج گرما حاکم خواهد بود، اما از روز چهارشنبه از شمال غرب کشور سامانه‌ای وارد می‌شود که بارش‌هایی را همراه خود دارد و باعث کاهش دما می‌شود و پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور و همچنین در شمال شرق کشور نفوذ خواهد کرد.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: آخر هفته خنکی را برای استان تهران و استان‌های ساحلی در شمال کشور شاهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه افزود: در آخر هفته استان‌هایی مثل خراسان رضوی و خراسان شمالی هوای خنک‌تری خواهند داشت، یعنی افت دمای بین ۳ تا ۷ درجه، بسته به نقاط مختلف اتفاق می‌افتد و انتظار داریم تداوم وزش باد شدید را در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تا پایان هفته داشته باشیم.

 

ضیائیان در پایان گفت: در مورد آب و هوای ارتفاعات تهران انتظار داریم امروز شاهد رگبار باران و رعد و برق و در جنوب استان تهران هم شاهد وزش باد شدید باشیم، در این یک الی دو روز به دلیل ناپایداری‌هایی که وجود دارد تهویه بیشتری صورت می‌گیرد و انتظار نداریم آلودگی زیادی افزایش پیدا کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------