اعلام شرط حضور معلمان در مدارس غیردولتی از سال ۱۴۰۰



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مدارس غیردولتی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ کلیه معلمین مدارس غیردولتی که در کلاس حضور پیدا می کنند باید موفق به دریافت گواهی نامه صلاحیت حرفه ای را دریافت شده باشند. 

به گزارش مهر، مجتبی زینی وند در هشتادمین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به حضور روسای شوراهای هماهنگی دو گروه مدارس و مراکز غیردولتی استان ها به صورت آنلاین گفت: در ایامی که به علت کرونا مدارس و مراکز غیردولتی نیز تعطیل بودند، بسیاری از موسسین و مدیران غیردولتی، همانطور که چندین بار وزیر هم اظهار رضایت کرده، برای آموزش های مجازی برنامه ریزی خوبی کرده و توانستند فضا و موقعیتی که می توانست یک تهدید جدی باشد را به فرصت تبدیل کرده و از آن برای ارتقاء وضعیت آموزشی و پرورشی مدارسشان بهره گرفتند.

 

زینی وند بیان کرد: دغدغه های وزیر آموزش و پرورش برای عبور از شرایط و حمایت مدارس غیردولتی در ستاد مقابله با کرونا سبب شد تا بتوانیم مکاتباتی با رئیس دولت و معاونینشان داشته و موفقیت های خوبی حاصل کنیم.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های وزیر توانستیم تنها جایی در دولت باشیم که به کلیه پرسنل اعم از پرسنل بیمه شده و پرسنل غیر بیمه تسهیلات پرداخت می شود. در همین راستا وزارت کار، سامانه جداگانه ای به نام کارا تعریف کرد و در آن سامانه نیروهای مدارس غیردولتی تایید شده و از آن طریق، معرفی برای وام شروع شد.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در خصوص اقدامات و فعالیت های سازمان در سال گذشته به بحث بالندگی و توانمند سازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی در سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد و امسال تحت عنوان بسته تحولی، برنامه ریزی و هدف گزاری های بسیار خوبی در این خصوص انجام شده و کلیه معلمان دوره ابتدایی و معلمان متوسطه دوره اول که از طرح آزمایشی جا مانده اند امسال در این طرح شرکت می کنند. سال آینده معلمان دوره دوم متوسطه نیز در دوره های توانمند سازی شرکت خواهند کرد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پایان سال ۱۴۰۰ کلیه معلمین مدارس غیردولتی که در کلاس حضور پیدا می کنند باید موفق به دریافت گواهی نامه صلاحیت حرفه ای را دریافت شده باشند.

 

زینی وند آموزش های فوق را در دو مرحله آموزش آنلاین و آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: با هماهنگی های موسسین و حمایت هایی که مدیران کل آموزش و پرورش داشتند مقدمات برگزاری این دوره ها فراهم شده و آموزش های آنلاین از شنبه آینده شروع خواهد شد تا متناسب با هدف گذاری هایی که داشتیم، کار انجام شود.

 

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز این نشست را خوب و مفید دانست و گفت: در این فرصت، مراتب قدرشناسی خود از خدمات و تلاش های مجموعه مدارس و مراکز غیردولتی اعلام کرده و آرزوی موفقیت دارم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی با کارکردهای خود از خود محافظت می کنند و به بوسیله آن پایدار خواهند بود ادامه داد: لذا هر چقدر متنوع تر، بهتر، دقیق تر، وسیع تر و تاثیرگذارتر باشد، پایداری آن بیشتر خواهد بود.

 

حاجی میرزایی گفت: سیاست ما حمایت از مدارس دولتی و غیردولتی است. حمایت، هدایت و نظارت رکن فعالیتهای ما و الگوی تعاملات ما است و همچنان روی آن مصر هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------