بازگشایی حضوری مدارس خوزستان از ۱۵ شهریور منتفی شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مدارس خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره ورود سه شهر خوزستان به وضعیت قرمز کرونایی، گفت: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، بازگشایی حضوری مدارس این استان از ۱۵ شهریور منتفی شد. 

  فرهاد ابول نژادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان، شاهد ورود سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری به وضعیت قرمز کرونا هستیم.

 

وی افزود: و این موضوع برای کل شهرهای استان زنگ هشدار جدی است تا مردم بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که هم‌اکنون وضعیت کلی استان نیز در حالت «هشدار» است و ما نسبت به عواقب ناشی از پایین آمدن سطح مشارکت مردم در رعایت مسائل بهداشتی به شدت نگران هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تصریح کرد: با توجه به فصل بازگشایی مدارس، مخالفت صریح خود را با بازگشایی مدارس به صورت حضوری از نیمه شهریور اعلام کردیم که این موضوع با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا تصویب و قطعی شد.

 

ابول نژادیان در پایان تأکید کرد: از مردم استان خواهش می‌شود که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همچون روزهایی که منجر به خروج استان از پیک شد، مشارکت داشته باشند و در بیرون از خانه حتماً از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

 

دانش آموزان ۹ منطقه قرمز لرستان در مدارس حاضر نمی‌شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: کلاس‌های ۹ منطقه قرمز شامل ناحیه یک و دو خرم آباد، بیرانشهر، الشتر، نورآباد، کاکاوند، زاغه، الیگودرز و زز و ماهرو به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

 

علیرضا نخعی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس در قالب سه وضعیت سفید، زرد و قرمز اظهار داشت: ۳ منطقه و شهرستان لرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید هستند که کلاس‌ها در این مناطق به شکل حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: این سه منطقه شامل سپیددشت، چگنی و ویسیان می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۱۱ منطقه و شهرستان شامل ازنا، پلدختر، معمولان، بروجرد، اشترینان، دورود، سیلاخور، کوهدشت، کوهنانی، طرهان و رومشکان در وضعیت زرد هستند، گفت: در این مناطق دانش آموزان گروه بندی شده‌اند و هر روز یک گروه به مدرسه می‌روند تا سطح تماس به حداقل برسد و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

نخعی با بیان اینکه رعایت دقیق پروتکل‌ها انجام می‌شود، مدارس ضدعفونی شده است، همه موارد توسط دانش آموزان هم رعایت می‌شود، تصریح کرد: نیاز داریم والدین در ارتباط با مدارس باشند و پیام‌های مدارس را دریافت کنند تا نوبت حضور در مدارس را مطلع شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه بخشی از آموزش به صورت حضوری در کلاس‌های کم جمعیت با زمان هر کلاس ۳۵ دقیقه انجام می‌شود، بخشی هم در شبکه شاد انجام می‌شود، افزود: معلمین با دانش آموزان هماهنگی لازم را خواهند داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۹ منطقه و شهرستان لرستان در وضعیت قرمز هستند که شامل ناحیه یک خرم آباد، ناحیه دو خرم آباد، بیرانشهر، الشتر، نورآباد، کاکاوند، زاغه، الیگودرز و زز و ماهرو می‌شود، گفت: در این مناطق کلاس‌ها حضوری برگزار نمی‌شود.

 

نخعی خاطرنشان کرد: در بعضی از نواحی روستایی و عشایری این مناطق قرمز هم که آمار دانش آموزی کمی دارند با رعایت موازین بهداشتی امکان برگزاری کلاس به شکل حضوری وجود دارد، چراکه دانش آموزان این نواحی ممکن است امکان دریافت آموزش‌های مجازی را هم نداشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آنجا که مدرسه اعلام می‌کند کلاس به صورت حضوری برگزار می‌شود، اطمینان کامل را از تضمین سلامت دانش آموزان داریم، گفت: ممکن است برخی اولیا به دلایلی حاضر نباشند فرزند خود را به مدرسه بفرستند، الزام نمی‌کنیم اما درخواست داریم مراقب آموزش مجازی بچه‌ها باشند، حضور بچه‌ها در کلاس‌های شاد را دنبال کنند و در ارتباط با مدرسه باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: برخی که ممکن است علائم بیماری داشته باشند به هیچ وجه در مدرسه حضور نیابند، حتی اگر دانش آموزی بیماری زمینه‌ای دارد فعلاً در مدرسه حضور نیابد.

 

کنایه مجری شبکه خبر به بازگشایی مدارس

مجری شبکه خبر به بازگشایی مدارس در از هفته اینده با وجود بیماری کرونا واکنش نشان داد.

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مدارس خوزستان

 

ادامه دارد...

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------